Förstoppning eller yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    Förstoppning eller yngel?

    min black molly hona är smällfet. Tror inte det är bukvattensot (det heter väl så?) för alla fjäll ligger slätt mot kroppen. Har inte sett henne släppa avföring på ett tag.

    Hon fick yngel för 1 vecka sedan och sedan dess har hon bara blivit tjockare och tjockare.

    Yngel igen eller förstoppning?

    Om det är förstoppning, finns det något att göra åt det?
    Räkbiten


  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    ingen som kan ge råd?
    Räkbiten


    Kommentar

    • P.Backstrom
      • January 2006
      • 16

      #3
      Hej.

      Har några olika sorters levande födare platy, guppy, svärdbärare och black molly.
      Har ibland märkt att de kan få yngel, bli störda sluta att få och en dag eller två sedan får de igen, hade en guppy som höll på så en vecka.

      Har inte varit med om att det skulle gå en vecka mellan gångerna men det kanske är möjligt, kanske har hon fått och tagit dem utan att du märkt det.

      Har även hört att de kan få förtidigt födda ibland men det borde ju du sett att de ej var färdiga.

      Finns säkert någon på forumet som kan det här och kommer med ett klockrent svar.

      Kommentar

      • Aftonfalk
        • February 2006
        • 44

        #4
        Ursprungligen postat av Annaica
        min black molly hona är smällfet. Tror inte det är bukvattensot (det heter väl så?) för alla fjäll ligger slätt mot kroppen. Har inte sett henne släppa avföring på ett tag.

        Hon fick yngel för 1 vecka sedan och sedan dess har hon bara blivit tjockare och tjockare.

        Yngel igen eller förstoppning?

        Om det är förstoppning, finns det något att göra åt det?
        Jag hade en guppyhona som blev tjock, fick tre yngel och sedan bara blev tjockare och tjockare. Precis när jag trodde att hon skulle spricka fick hon yngel igen (ca 3 veckor efter sina första) och då fick hon 13 st nya yngel. Hon är fortfarande inte smal! Det kanske är något liknande med din black molly?

        Kommentar

        • Annaica
          • February 2006
          • 1177

          #5
          Ursprungligen postat av Aftonfalk
          Jag hade en guppyhona som blev tjock, fick tre yngel och sedan bara blev tjockare och tjockare. Precis när jag trodde att hon skulle spricka fick hon yngel igen (ca 3 veckor efter sina första) och då fick hon 13 st nya yngel. Hon är fortfarande inte smal! Det kanske är något liknande med din black molly?
          mmm, kanske :/

          studerade henne när hon födde ynglen och lade märke till att ibland ploppade det ut något som liksom såg ut som rom... så hon kanske inte var helt färdig i magen med dom
          Räkbiten


          Kommentar

          • PlatyYngel
            • January 2006
            • 1105

            #6
            Jag har funderat på det för so har det blivit på mina ungfödare med och jag tror att det är ägg som inte har blivit befruktade men växt ändå. Om det är så skulle det vara intressant att veta varför.
            / Marcus

            Kommentar

            Arbetssätt...