Min altum mår inte bra :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joacim
    • December 2003
    • 964

    Min altum mår inte bra :(

    Vattenvärden är som de bör vara, jag har kört vattenbyten och nu medicineras hela karet (förebyggande för de andra) med Sera Omnipur (efter inrådan av "min" akvariebutik (aktiva ämnen 9-aminoacridin-hydroklorid, Acriflavinklorid, etacridinlactat och malakitgröntoxalat) och .5 promille salt. Jag tycker mig dock inte se någon förbättring utan snarare att den stackaren mår sämre. Det ena ögat har nu dessutom börjat bukta ut mer än normalt och den andas "tungt" (men syre torde det finnas tillräckligt och de andra är inte påverkade).

    Om någon kan hjälpa mig att diagnosticera sjukdomen innan jag får ta till den drastiska avlivningskuren så vore jag tacksam.

    ett par bilder (inte den skärpa man önskar men den är inte direkt glad i att bli fotad)




    /Joacim
    Det finns 10 sorters människor här på jorden.
    De som förstår binära tal och de som inte gör det.
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

    #2
    Ja du, såg på andra bilden att ögat buktar ut lite. Sådana skador förekommer ofta efter bråk, och då kan fisken bli lite trött. Äter den normalt? Vad ger du för mat? I värsta fall ramlar ögat ut men oftast åker det in igen.
    Lycka till!

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      höj tempen (om resten av invånarna tål det) och skäm bort dom med röda mygglarver... (allergi bla bla bla...)
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Det såg ut som lite vitaprick på den tyckte jag....?

        Lr ?
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • sunkan aspidoras
          • June 2005
          • 925

          #5
          ögat putar nog ut pga bakteriell infektion och det tror jag inte är nån större fara (har en som drabbats av det och bytte bara mer vatten så gick det tillbaka) men prickarna är ju inte bra!

          Kommentar

          • Joacim
            • December 2003
            • 964

            #6
            Nja, vita prick tror jag inte mycket på. (om det inte är någon form av kombination). Vissa av "fläckarna" påminner mer om "finnar".

            Medicinen skall ju verka i 7 dagar men om jag kör vattenbyten under den tiden lär ju medicinen tunnas ut och mista sin verkan :/

            /J
            Det finns 10 sorters människor här på jorden.
            De som förstår binära tal och de som inte gör det.

            Kommentar

            Arbetssätt...