Är hon döende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #16
    ja, jag får hoppas på att de leker snart igen, matar mycket med svarta mygg efter din inrådan

    ja, jag kan tänka mig att det kan bli lite lugnare med bara en hona i karet, även fast de harembildande...

    haha, njae, det är väl mer att det inte får plats i lghnt nu... har ju redan tre kar i vår trea..
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • Birgitta W
      • October 2005
      • 2764

      #17
      Ursprungligen postat av svea
      Om jag har svårt att fånga en fisk brukar jag trycka fast en tablett på rutan. Då kommer de flesta fram o nosar och äter. Då passar jag på bakifrån så dom inte ser håven! Grymt men ofta lyckosamt.
      Nu har jag äntligen lyckats fånga ynglet! Inte med ditt trick, som dock verkade fiffigt, bara det att mitt yngel sällan är framme utan gömmer sig mest.

      Nu har jag kakaduaynglet i min yngelkakburk som tidigare rymt guppy-yngel, innan jag hade yngelakvariet.

      Kändes säkrare att ha det i karantän eftersom två honor dött i samma akvarie... Den får gå där i sällskap med tre endlersyngel i samma storlek så den känner sig tryggare, tänkte jag . Fiskade upp dom ur yngelakvariet bara för kakadua-ynglets skull... Snacka om sällskapsfiskar!!!

      Guppys är ungefär som Ådi i serien Gustav!!! Glada och totalt ovetande om livets bekymmer! Så jag tänkte det skulle övertyga kakaduaynglet att livet egentligen inte är så farligt som det varit hittills...

      Hur länge måste man ha den i karantän? En vecka?

      Den ser lite utmärglad ut... har ju blivit så jagad hela tiden av dom vuxna och nu sist av hannen som vill ha ALL mat, han tog maten från sina fruar också!

      Gav dom just nykläckt artemia och ska försöka göda det lilla livet! Tror det är en hona... men har inte sett det tillräckligt länge någon gång för att vara säker.
      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

      Min zoon :
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

      Kommentar

      • Bucket
        • February 2004
        • 1020

        #18
        Ursprungligen postat av smurfmats
        ja, jag får hoppas på att de leker snart igen, matar mycket med svarta mygg efter din inrådan

        ja, jag kan tänka mig att det kan bli lite lugnare med bara en hona i karet, även fast de harembildande...

        haha, njae, det är väl mer att det inte får plats i lghnt nu... har ju redan tre kar i vår trea..

        ja det där att mata med svarta myggisar får vem som helst tydligen att "kåta upp sig"

        För i förra veckans torsdag så lekte 2 discusar

        men inge action i kakadu karet.. hanen fattar inget.. honorna är knallgula
        jävla massa akvarium!
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

        Kommentar

        • Birgitta W
          • October 2005
          • 2764

          #19
          Ursprungligen postat av Bucket
          ja det där att mata med svarta myggisar får vem som helst tydligen att "kåta upp sig"

          För i förra veckans torsdag så lekte 2 discusar

          men inge action i kakadu karet.. hanen fattar inget.. honorna är knallgula
          Kul med lek på dina discusar! Första gången va? Lycka till. Vill gärna se bilder sedan om det blir något resultat!

          Men vad är det för fel på din kakaduahanne? Min höll på att jaga livet ur honorna när dom inte var på lekhumör... Hoppas min nya hona (bara i morgon kvar, sedan får jag hämta henne!) är lekvillig. Längtar så efter nya kakadua-yngel!

          Och ynglet som jag räddade ur det stora karet. Stackaren blev mobbad av alla kakaduorna... Och nu! Nu har den mobbade blivit mobbare! H*n jagar dom stackars Endlers guppy-ynglen hela tiden. H*n har blivit en riktig kaxmört!

          Dom är skräckslagna, jag la på ett lock så dom inte skulle hoppa ur kakburken. Dom är ändå tre, och lika stora som kakaduan... I morgon tar jag upp dom så kan tjurskallen gå där ensam...

          Kanske jag inte behöver ha ynglet i karantän... Det är ju inget fel på kakaduahannen även om hans två fruar dog samma vecka. Svårt att veta vad som är bäst...
          Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

          Min zoon :
          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

          Kommentar

          Arbetssätt...