offer för kannibaler?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Deep Blue
    • December 2005
    • 71

    offer för kannibaler?

    Har varit bortrest i 5 dagar och lämnade mina 5 rosentetror utan mat.
    Dom överlevde och mår fint...
    .. någon som inte mår lika bra är min otosinclus som saknas helt.
    Eftersom jag är fullt medveten om att dom kan dö i tid och otid så förmodar jag att så är fallet... men
    jag hittar den inte....
    kan det vart mina hungriga tetror som mumsat i sig den? eller är det en helt galen teori?

    Om en fisk dör (storlek 2 cm som min ottos) ... hur lång tid tar det innan den "upplöses"?
    Under ytan, är vi alla små...
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    Är du säker på att den dött? Mina ottosar försvinner också då och då i flera dagar... I början var jag säker på att dom dött. Nu tar jag det mer lugnt och dom har alltid kommit fram igen!
    Ibland försvinner alla, ibland bara en eller två.

    Hur länge sedan är det som du såg den?
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • Mona
      • October 2002
      • 840

      #3
      Jag har samma erfarenhet. I mitt 54 liters vet jag inte hur många otocinclus jag har, jag minns inte exakt hur många jag stoppat i (2-3 st för flera år sedan) och ser ytterst sällan av någon av dem. Ett tag (månader) var jag helt säker på att de var borta, men så dök de upp igen vid ett vattenbyte.
      Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

      Kommentar

      • Deep Blue
        • December 2005
        • 71

        #4
        Ursprungligen postat av Birgitta W
        Är du säker på att den dött? Mina ottosar försvinner också då och då i flera dagar... I början var jag säker på att dom dött. Nu tar jag det mer lugnt och dom har alltid kommit fram igen!
        Ibland försvinner alla, ibland bara en eller två.

        Hur länge sedan är det som du såg den?

        jag såg den senast förra onsdagen innan jag åkte iväg.... kom hem i går kväll å sedan dess är den spårlöst försvunnen....
        den brukar kunna försvinna (sitta under ett blad eller dyl) men den brukar komma fram efter ett tag.... speciellt då jag matar tetorna.
        Under ytan, är vi alla små...

        Kommentar

        • Deep Blue
          • December 2005
          • 71

          #5
          Ursprungligen postat av Mona
          Jag har samma erfarenhet. I mitt 54 liters vet jag inte hur många otocinclus jag har, jag minns inte exakt hur många jag stoppat i (2-3 st för flera år sedan) och ser ytterst sällan av någon av dem. Ett tag (månader) var jag helt säker på att de var borta, men så dök de upp igen vid ett vattenbyte.
          mitt akvarium är bara 45 liter och det finns inte så många gömställen... och den är för stor för att kunna komma in i filtret oxå...
          Under ytan, är vi alla små...

          Kommentar

          • Deep Blue
            • December 2005
            • 71

            #6
            det som gör att jag tror att den är död och inte bara lekar kurragömma är att jag har nästan dubblet så mycket alger i akvariet nu än när jag åkte... vilket torde tyda på att ingen äter det.....
            Under ytan, är vi alla små...

            Kommentar

            Arbetssätt...