Risiga praktbotior! :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MarionM
    • February 2006
    • 43

    #16
    Hejsan!
    Både jag och en kompis till mig har upplevt att praktbotier verkar ha en kritisk fas ca 3-4 veckor efter inköp. De lägger sig på sidan,ser nästan döda ut, sen varierar utgången. Jag har inga längre, det var så trist när de dog. Har sen hört på flera håll att de kan vara mkt känsliga för ny miljö, men om de klarar det så är det tåliga fiskar i längden. Bara ett allmänt inlägg. Lycka till!

    Kommentar

    • Loranga
      • January 2006
      • 41

      #17
      Nu verkar sjukan ha lagt sig, tog 2 botior ur styrkan =(
      Men de två som är kvar verkar må bra nu. Ska vänta ett tag o försöka med några till.

      Kommentar

      • Intercepter
        • January 2006
        • 962

        #18
        använd punktol mot vita prick det gjorde jag med mina praktbotia , alla klarade sig utan problem tog typ en vecka så var allt borta =)
        även black ghost klarade sig jättebra med detta medlet

        Kommentar

        • kvert
          • November 2005
          • 320

          #19
          En av mina strök med idag, han har de senaste dagarna ofta påträffats liggande på rygg och hyperventilerat. Nu fann jag han liggandes på rygg, fast utan färg på vissa delar av kroppen. Så tråkigt. Hoppas och tror på din teori MarionM.

          Kommentar

          • Loranga
            • January 2006
            • 41

            #20
            kvert
            Du verkar ha samma problem som jag, tyvärr måste jag säga att det inte är pga nyköp då två av de som dog var sedan tidigare.

            Kommentar

            Arbetssätt...