Black Molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LinaNielsen
    • February 2006
    • 8

    Black Molly

    Hejsan ...

    Jag har några Black Molly. två vuxna och några yngel som är från 4 veckor till 1 vecka gamla ... något jag märkt nu är att dom är silveraktiga här och var. Vissa är mer än andra ... Den vuxna honan har bara på buken men hennes ungar har nästan överallt. Är dom sjuka eller vad är det?
  • Bucket
    • February 2004
    • 1020

    #2
    Ursprungligen postat av LinaNielsen
    Hejsan ...

    Jag har några Black Molly. två vuxna och några yngel som är från 4 veckor till 1 vecka gamla ... något jag märkt nu är att dom är silveraktiga här och var. Vissa är mer än andra ... Den vuxna honan har bara på buken men hennes ungar har nästan överallt. Är dom sjuka eller vad är det?

    Nej dom e inte sjuka.

    Det blir sådär bara. Men dom blir nog svartare ju äldre dom blir.. och vissakommer att vara silveraktiga.

    Det beror på hur mamma och pappa ser ut.
    jävla massa akvarium!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

    Kommentar

    • fichi
      • June 2003
      • 21

      #3
      hej
      Du ska vara vaksam när det gäller black molly dom vill ha en tempratur på 28´c samt lite salt i vattnet vilket inte gynnar andra fiskar. Visst finns det nyans varianter men jag skulle nog vara lite observant i ditt fall dom har en tendens att smittta andra fiskar snabbt lycka till

      Kommentar

      • Bucket
        • February 2004
        • 1020

        #4
        Ursprungligen postat av fichi
        hej
        Du ska vara vaksam när det gäller black molly dom vill ha en tempratur på 28´c samt lite salt i vattnet vilket inte gynnar andra fiskar. Visst finns det nyans varianter men jag skulle nog vara lite observant i ditt fall dom har en tendens att smittta andra fiskar snabbt lycka till

        öh smitta med vadå? jag fattar inte vad du pratar om.
        jävla massa akvarium!
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

        Kommentar

        • fichi
          • June 2003
          • 21

          #5
          Black molly är otroligt känsliga för prick sjuka m.m viklet gör det riskabelt att ha dom med andra fiskar om man är en ovan akvarist. Lite och söt men inget för det ovana, även om den är varmt rekomenderad

          Kommentar

          • LinaNielsen
            • February 2006
            • 8

            #6
            Jag har den värme som dom kräver och jag har salt-tillsats ... så det är inga problem där.

            Kommentar

            • LinaNielsen
              • February 2006
              • 8

              #7
              Ursprungligen postat av fichi
              Black molly är otroligt känsliga för prick sjuka m.m viklet gör det riskabelt att ha dom med andra fiskar om man är en ovan akvarist. Lite och söt men inget för det ovana, även om den är varmt rekomenderad
              Jag valde inte fiskarna själv .. vi frågade zoo-handlaren som sa att Molly var en bra firre för lite ovana. Vi har haft fiskar förr men det är länge sedan ...
              Förutom att dom är lite silvriga så är dom helt friska och energiska. Honan hade silvrig buk när hon kom, och det har inte ändrats. Någon pricksjuka är det inte för jag har läst om det men det finns inga tecken på det.

              Kommentar

              • peterhaack
                • November 2004
                • 1752

                #8
                Hej

                Dina Black molly har ingen sjukdom, det är fullt normalt med silvriga mollysar lite fläckvis eller på buken ryggen eller helt gråsilverspräckliga sånna är dem irl.
                Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                Kommentar

                Arbetssätt...