Scalardöd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    #16
    Vattenhårdheten har vi nog inte problem med i Luleå =) Ska däremot fundera lite på sällskapet. Det tål att tänkas på. För tillfället ska jag i vilket fall som helst inte ha fler scalarer. De får vänta ett tag. Om inte fler problem uppstår kanske jag gör vissa regleringar med fiskbestånden i karen så scalarerna får lugnare kompisar. Fast då ska jag vara säker på att inga sjukdomar finns.
    Ska kolla länkarna vid tillfälle. Tack Maria!
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu

    Kommentar

    • sunkan aspidoras
      • June 2005
      • 925

      #17
      bakterier parasiter och saker som kan göra fiskarna sjuka kommer du alltid att ha i akvariet! Utan det gäller att hålla fiskarna vid god hälsa så att dem inte försvagas och blir mottagliga för dessa! ( ;

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #18
        Scalarena trivs bäst om de får gå själva eller med en eller högst två andra arter.
        Mina går ensam med ett stim Praktbotia och några malar, det fungerar utmärkt.Jag håller nog med Maria där, regnbågshajar och Danior är inga bra rumskamrater för scalarena. Lycka Till vidare.

        Mvh.Ida
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #19
          Hehe, vet mycket väl att parasitjäklarna alltid finns där... det är ju så med oss också, det gäller att hålla motståndskraften uppe. Regnbågshajen får nog däremot gå kvar, det är den lugnaste fisken jag har i det karet. Den är inte alls som min andra haj som har lite mer power. Har dock flyttat daniorna och jag får se om det hjälper då. Nya scalarer får vänta tills jag vet vad som är fel.
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          Arbetssätt...