Min guppy äter inget och blir bara tunnare och tunnare!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guld-firren
    • December 2005
    • 29

    Min guppy äter inget och blir bara tunnare och tunnare!

    Hejsan!

    Jag vet inte riktigt om det här är en sjukdom men jag är bara så desperat om att få rädda min stackars guppy!

    Min guppyhona mår inte såbra tror jag för hon äter inget och som sagt så blir hon bara tunnare och tunnare .Men mina andra guppyhonor verkar må bra, men jag tror att hon blir lite úte mobbad iland. Jag har 3 yngel också som bor i en popcorn skål som är kanske 15-20 l och jag provade att lägga henne där men även där så skönk hon till botten. Så om ni har några tips om hur man får hon att äta igen så skriv gärna...och fort.

    Mycket tacksam för snabba svar (och helst positiva, utan tillsatta mediciner.)

    //Guld-firren
    Senast redigerad av Guld-firren; 02 February 2006, 18:45.
  • platy5
    • May 2005
    • 1087

    #2
    Men va fan ja svarade juu på det hära.. jävla internet... ajja får la skriva om allt.... Hade en sån fisk med liknade beténde samma sak som din guppy äter inget å så, sen så såg jag en fisk som hade vitaprick när jag medicinerade så blev den frisk samma sak me den fisken som inte åt nått och va smal.. så det kanske hjälper dig nått.. men byt vatten höj temp å tillsätt salt..
    __________________________________________
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

    Kommentar

    • fichi
      • June 2003
      • 21

      #3
      Hej skulle tro att din fisk har fått tuberkulos, är något fisken kan bära med sej sen födseln och utveckla presis när som hälst. Går ej att bota, har presis mist en del platy pga detta va noga med att göra vatten byten var 14e dag så ska du se att dina fiskar håller en högre kvalite Lycka till

      Kommentar

      Arbetssätt...