Loj och matvägrar..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rainbowalker
    • November 2005
    • 367

    Loj och matvägrar..

    En av mina ciklider(den stora..se signatur för bild) Har nu matvägrat i ett par dagar..sen simmar runt och är allmänt loj..ligger mycket i sin lilla grotta..
    Har även sett gemonskinlig avföring, men inte något nu på sistonde..

    Övriga fiskar är helt ok, dock har någon 'kliat' sig mot sanden.

    Jag körde i en kur av Ichto Cell igår..för säkerhetsskull..

    Har för mig att fisken blev dålig i samband med att jag körde i 2 nya fiskar i fredags, men jag bytte foder samtidigt så jag vet inte om det kan vara förstoppning eller något annat.

    Ser inte några prickar på den och den ser inte uppsvälld ut...

    Vad kan det vara?

    Ska jag köra en ny kur ikväll om den inte mår bättre? Eller det tar kanske ett par dagar innan dom repar sig..?

    Jag har läst runt på forumet och på diverse länkar, men kan inte sätta fingret på vad det kan vara..
    Rainbowalker
    "It is nice to be important but it's more important to be nice"
  • fichi
    • June 2003
    • 21

    #2
    Hej
    har haft liknande symtom på än av min och jag har för mej att det har med någon bakterie att göra, just det där med genomskinlig avföring , tyvärr lever inte min fisk längre men tror att det är början till något värre lycka till

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Vilken uppmuntran.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Rainbowalker
        • November 2005
        • 367

        #4
        snyft....han simmar runt nu i alla fall...men äter inget än. Skall vänta med matning nu..har nersläckt ett tag så att det är lungt i akvariet. Mindre stress för han då.

        Jag fick den av Sissen som oxå är medlem här på forumet så jag ligger risigt till om jag lyckas med att ta kål på den
        Rainbowalker
        "It is nice to be important but it's more important to be nice"

        Kommentar

        Arbetssätt...