Förlamat bakparti

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppys_92
    • November 2005
    • 71

    Förlamat bakparti

    Nu har en av mina platys blivit sådär mystiskt förlamad i hela bakpartiet.. Fenorna ligger tätt mot kroppen och den blir bara mer och mer mager..
    Exakt samma sak har hänt med mian guppys när jag hade dom.. :/
    Jag har ingen aning vad det beror på för alla andra fiskar i akvariumet mår hur bra som helst.. Det är bara platys och guppys som det händer på..
    Ingen som vet vad det är för fel? Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få veta vad det är för fel..
    /Cecilia

    *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
    Don´t worry, be happy!
  • join4t
    • October 2003
    • 854

    #2
    Jag har/har haft samma problem med mina platys och det har varit uppe ett antal trådar om detta men ingen har så vitt jag vet kommit med nån lösning... ingen har iaf skrivit att de fått bukt med problemet.

    Alla mina får det inte utan det dyker upp ett fall då och då i beståndet och det är inte så kul att behöva klippa huvuden några gånger per halvår =(
    "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

    Kommentar

    • Guppys_92
      • November 2005
      • 71

      #3
      Okej.. Om väl en har drabbas brukar dom flesta av mina drabbas Synd att ingen vet vad det beror på..
      /Cecilia

      *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
      Don´t worry, be happy!

      Kommentar

      • join4t
        • October 2003
        • 854

        #4
        Det var fler som drabbades tidigare av mina men nu bor de i ett mycket större akvarium så det kanske inte smittar lika lätt.

        Har funderat på att göra mig av med mina platys och vara utan några månader och sen testa med en nyköpt grupp platys men vad ska jag göra med de nuvarande som inte visar symtom? Vill inte klippa huvet av ca:20 pigga platys!
        Black mollysarna verkar dock inte höra till de som får sjukdomen trots att den verkar gå på levandefödare.
        "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

        Kommentar

        Arbetssätt...