malawi simmar konstigt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ki0alma
    • October 2005
    • 27

    malawi simmar konstigt

    Har en liten golden som simmar "ålande" och verkar hyperventilera ibland. Ibland lägger den sig och vilar på gruset några sekunder. Den gömmer sig ofta bakom en sten. Tror inte på bukvattensot eller förgiftning för den äter bra och "hostar" inte som dom skulle göra då och ingen annan fisk beter dig såhär. Den ser helt normal ut annars. Kan det vara något mekaniskt fel eller är det en smittsam sjukdom? Mycket tacksam om någon vet !
  • helen_wigh
    • November 2005
    • 83

    #2
    Hej! Har också en golden (hona) som lägger sig på gruset o vilar emellanåt, men de där med andningen vet jag inte riktigt om jag sett. Jag har ingen aning om varför de vilar sig så där, med magen i gruset. Har även ett "stort" yngel av en annan malawisort, som gjort likadant.

    Kommentar

    • ki0alma
      • October 2005
      • 27

      #3
      Hej Helen! Hur länge har din hona hållit på att vila i gruset? Om den alltid har gjort det är det kanske bara något individuellt! Inget att fästa sig vid. Fast min fisk simmar konstigt också.

      Kommentar

      • helen_wigh
        • November 2005
        • 83

        #4
        Nej hon brukar inte göra så, gäller ynglet också. Har frågat min bror som är väldigt insatt i Malawi och hans tanke var att de kanske är lite mobbade i akvariet. Vilket kan stämma på min hona ibland (men ej ynglet), men simmar konstigt har jag tyvärr inte sett.

        Kommentar

        • ki0alma
          • October 2005
          • 27

          #5
          Verkar vara något tillfälligt för nu är den normal, eller rättare sagt känner jag inte igen vilken det var för dom är så lika. Tack för svaren i alla fall .

          Kommentar

          Arbetssätt...