Sjuk Neon tetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gren_78
    • January 2006
    • 9

    Sjuk Neon tetra?

    Har 20 neontetror och en av dom har blivit dålig, den ligger på sidan och "flämtar" ibland simmar den en liten bit och då ser det bra ut men så forrt den stannar lägger den sig på sidan.

    Vad kan problemet vara ?
    Om den inte kan bli bättre så tar jag bort den, vill ju inte att den ska lida i onödan....

    Har ett akvarium på ca 130 liter med 20 neontetror och 5 guppysar (+10 guppyyngel i yngelkorg som är 1 v gamla)
    De har fått mat regelbundet.

    Någon som vet vad det kan bero på ?

    Mvh Gren
  • Gren_78
    • January 2006
    • 9

    #2
    Ingen som vet vad det beror på ?
    Hur som helst tyckte jag att den såg ut att lida så jag tog bort honom nyss.
    Det kändes som om det var enda lösningen, tror inte att han överlevt länge...

    Mvh Gren

    Kommentar

    • Zea_86
      • August 2004
      • 12

      #3
      Tycker de va bra att du tog bort den.... Har några andra visat nått symtom?
      Zandra

      Kommentar

      • Gren_78
        • January 2006
        • 9

        #4
        Fler med samma symtom

        Hade en fisk i morse som hade dött och igår kväll visade han svaga symtom precis som den andra.. Men det är många som säger att tetran är sönder odlad och att det är många som dör av olika anledningar...

        Kommentar

        • diane
          • May 2004
          • 33

          #5
          I mitt fall hade mina tetror dött av stress.Vi flyttade 3 gånger tills vi köpt ett hus och bara 2 st. av tolv kvar.Den sista som dög hade inte haft något symtom alls.Den som var blind överlevde och simmar förtfarande glatt.Fattade ingenting varför den som var inte alls sjuk dög nästa dag.Tetror blir lätt stressad av andra fiskar ,det tror jag i allafall.
          Mvh
          Diane

          Kommentar

          Arbetssätt...