Hjälp mig rädda mina tigerbarber!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Black Molle
    • August 2004
    • 15

    Hjälp mig rädda mina tigerbarber!

    Hej!

    Något har hänt med mina tigerbarber. De har under tid verkat slöa och mest stått och darrat nere vid bottnen, samtidigt som de har bleknat i färgerna. Jag märkte att en del stjärtfenor blev mindre, men tänkte att det kanske var min eldstärt som bet till ibland, och att hon stressade dem. Men nu har jättemycket av fenorna försvunnit och jag tror inte längre att eldstjärten är den skyldiga. Kan det vara fenröta eller någon annan sjukdom? Akvariet är väl skött med täta vattenbyten, och inga andra fiskar (neoner, rödmunnar, siamesiska malar och ancistrus) har symptom. Vet någon vad det kan vara och hur jag kan rädda mina barbar?

    Mvh,
    Black Molle
  • Björken
    • November 2005
    • 1174

    #2
    Ja det skulle ju kunna vara fenröta.... Går i så fall att medicinera.

    Kommentar

    • eldstjärten
      • January 2006
      • 28

      #3
      jag hade en eldstjärt, han bet i fenorna....
      men jag flyttade honom i ett annat akvarium
      så nu lever alla lyckliga :P

      Kommentar

      • desiredillusion
        • February 2006
        • 512

        #4
        Tigerbarber

        Hvor mange tigerbarber har du?
        Jeg har eget artskar med tigerbarber, men hadde dem tidligere sammen med flere andre arter. Det ble en god del stress, så jeg mistet noen av dem, men det endret seg når jeg flyttet dem.
        Mitt råd er at du har dem i egen tank om du har mulighet?
        Om det er finneråte, så tror jeg det er smittsomt, og da kan det være lurt å ta dem ut av tanken de går i nå, og medisinere dem, så er du kanksje heldig å unngår at de andre blir smittet
        I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

        Kommentar

        Arbetssätt...