mer om min feta fisk...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ohdannyboy
    • September 2005
    • 91

    mer om min feta fisk...

    Har läst lite om bukvattensot nu.. Verkar inte vara det... Den äter å har gjort nu de dar vi sett detta... Den är riktigt svullen ser nästan ut som om den ska spricka... Men om den vore förstoppad (om nu en fisk kan bli det) så borde den ju inte äta eller?? Och idag har de andra fiskarna varit på guramin lite å naffsat.. VAd ska man göra?? Ska jag tillsätta lite salt?? Eller vad f*n ska man göra... ser inte kul ut för han... Ryggfenan ser även lite platt ut.. Ligger mot ryggen..

    Nån som har något råd, Snälla....
    61 l & 200 l
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    äta gör han nog fast han har förstoppning för fiskar har ingen mättnadskänsla.
    du kanske matar för mycke så han håller på o äta ihjäl sig, du borde kanske prova o sluta o mata honom ett tag, o se om de hjälper
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • ohdannyboy
      • September 2005
      • 91

      #3
      Ger en gång om dagen å inte så mycket.. De andra fiskarna är ju inte så tjocka.. Men men allt är värt å prova... Hur länge kan man låta bli å mata dem utan att de andra firrarna mår dåligt??
      61 l & 200 l

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #4
        de kanske är en glupsk sate så han äter upp all mat,
        vat inte riktigt men de e ju nästan omöjligt o svälta ihjäl en fisk o väldigt lätt o mata ihjäl en fisk. du skulle ju kunna pröva några dar först för o se om de blir bättre, några dar e inga problem alls
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • ohdannyboy
          • September 2005
          • 91

          #5
          ok.. Vi provar... Just nu känns det bara hopplöst.. Men hoppas att en liten bantningskur hjälper!!


          TAck för hjälpen!!
          61 l & 200 l

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            ja prova kan man alltid göra..
            lycka till
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            Arbetssätt...