Är min fisk sjuk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helstr
    • January 2003
    • 2

    Är min fisk sjuk?

    Hej! jag är en riktig nybörjare och har en fråga angående en av mina fiskar En dalmatiner molly.
    Den är för det första mycket mindre aktiv är de två andra som jag har.Den står mera still och undertiden den står stilla så skakar den. Aptiten är det dock inget fel på.
    Att ha med i beräkningen är att fiskarna är nyköpta sen i tisdags. Även att en molly redan har dött.De andra två är väldigt aktiva och verkar trivas ihop med varandra. Molly fiskarna är inte ensamma utan har sällskap av både skalarer och guppys.
    Jag undrar då om det finns risk för att denna är sjuk och isåfall kan den smitta av sig till de andra fiskarna?

    Tacksamm för svar MVH:Nenne

    Nenne
    Nenne
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Hej
    En fisk som äter är aldrig akut. Vänta några dagar och se vad som händer. Kan inte så mycket om molly men skakningar kan väl vara ett tecken på att du har en lekvillig hanne???
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Helstr
      • January 2003
      • 2

      #3
      [quote]
      Hej
      En fisk som äter är aldrig akut. Vänta några dagar och se vad som händer. Kan inte så mycket om molly men skakningar kan väl vara ett tecken på att du har en lekvillig hanne???
      Magnus

      Tack för informationen det lungnade lite. Men vet du hur man ser skillnad på honar och hanar?

      Nenne
      Nenne

      Kommentar

      Arbetssätt...