Blåsa på huvudet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #31
    Ingen fara Raven.
    Undrade bara lite var logiken låg i uttalandet
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #32
      Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
      Undrade bara lite var logiken låg i uttalandet
      beats me
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • ribby_girl
        • February 2005
        • 378

        #33
        Det första ja tänker på när ja hör blåsa är att det är könskillnader. Tror det är hanar som får blåsor på huvudet när är parningsvilliga eler vad ma ska säga.

        Djuraffären säljer dem för att de vill sälja.
        Litar aldrig på djuraffären, ja köper mina fiskar/växter där och litar absolut inte på hur stora de säger att de kommer bli, utan ja tar reda på allt sånt innan. Visst verkar man lite nyfiken på grund av att man vill se vad de har för inställning och vad som igentligenär fel/rätt men man säger inte att man vet nått annat.

        Hur många guldfiuskar har du ?Bara en eller, i så fall skulle ja skaffa ett minst 60 Liter att ha den i, gärna en kompis till den med.
        men óftast vill man ha fler fiskar, då räcker inte ett 60 liter långt.

        Jag har ett 250 Liter nu och de räcker till ca 30 Tal fiskar, tycker mitt akvarie börjar bli trångt nu. Fast då är de mindre än guldfiskar i och för sig.

        Jag skulle sattsa på något stort om ja var du.

        Kommentar

        • albjohn
          • March 2006
          • 1179

          #34
          Ursprungligen postat av Mattias_Linnéa
          IDIOTER ALLIHOPA:. Hade förväntat mig att få hjälp.. Trodde denna sida var till för de.. Tack för eran vänlighet..
          Och till Maria - sjöjungfru... Ditt UTSEENDE är inte bra för oss heller.. So what's the differens?
          Ni har ju fått hjälp dvs skålen är för liten och fiskarna mår inte bra, ett tecken på detta är ju bla att dom hänger i ytan och snappar luft (rök) hela tiden, en slöjstjärt som mår bra simmar glatt omkring hela dagarna och letar mat vilket är helt omöjligt i en liten skål.

          Vad svulsten på huvudet beror på är ju frågan men förmodligen hänger det ihop med livsförhållandena.

          Slutligen till Maria, ditt utseende och dina inlägg gör gott för mig i alla fall, kram på dig.
          Senast redigerad av albjohn; 30 April 2006, 10:10.
          Mvh Leif

          Kommentar

          Arbetssätt...