Vita prick och vattenberdning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • me_trixie
    • December 2004
    • 350

    Vita prick och vattenberdning

    Jag fick lite nitrit i karet så jag bytte ut ca 40% av vattnet. Eftersom fiskarna så lite småskumma ut valde jag att använda vatenberedningsmedel (brukar jag inte ha. Hällde också i lite ektozon, men det var nog marginellt. Senare samma kväll upptäckte vi att vi fått ett angrepp av vita prisk, så jag startade en behandling. Efteråt läste jag ordentligt på lappen och dr stod att vattenberdningsmedel ka minska effekten av medicinen. Shit. De har fått sina 2 första doser ska ha en till om 5 dagar.

    Vad gör jag nu?

    Har de här två första doserna haft nån effekt alls (jo fiskarna är piggare men lika prickiga och har fortfarande infällda fenor), har den haft lite effekt men inte tillräckligt osv? Kan jag gge en tredje dos idag för att jag tror att den första till största delen sögs upp av beredningsmedlet? Vad händer om man överdoserar dvs ger en dag till trots att den första funkat?
    Senast redigerad av me_trixie; 16 September 2005, 20:11.
  • me_trixie
    • December 2004
    • 350

    #2
    Jag gav en tredje dos. Några fiskar har dött alla är jätteprickiga. Nu sätter jag i filtermaterialet igen och ger fiskarna mat och väntar 4 dagar som man ska. Eller ska hjag byta vatten och börja om?

    Kommentar

    Arbetssätt...