Apatisk Slöjstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • M.W
    • November 2002
    • 393

    Apatisk Slöjstjärt

    Den ena av våra slöjisar har blivit helt apatisk och ligger stilla mest hela tiden, förutom vid matning då den äter som vanligt. Den ser inte ut att vara sjuk. Har kollat Ph och Nitritvärdena som är precis som dom brukar vara, nån som har någon ide om vad det kan vara med den? Den andra simmar runt som om inget har hänt...

    M.W
    If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

    Min blog
    PlantSwap
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Kanske inte nöjd med temperaturen. Hur varmt har du?

    MSP
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Oscar Cederqvist
      • November 2002
      • 6546

      #3
      Kanske inte nöjd med temperaturen. Hur varmt har du?

      MSP
      Oscar Cederqvist

      Kommentar

      • M.W
        • November 2002
        • 393

        #4
        Hej mrsonk. Tempen på dagen ca 23-24 grader och på natten ca 20-21 grader. Jag har ingen värmare i karet.

        M.W
        If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

        Min blog
        PlantSwap

        Kommentar

        • M.W
          • November 2002
          • 393

          #5
          Hej mrsonk. Tempen på dagen ca 23-24 grader och på natten ca 20-21 grader. Jag har ingen värmare i karet.

          M.W
          If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

          Min blog
          PlantSwap

          Kommentar

          • imported_n/a
            • September 2002
            • 190

            #6
            Du kanske har matat för mycket? prova att inte ge mat på två dar.Temp i karet orsakar inte detta,alltså som du uppgivit.prova också att byta 40% vatten under fastan.

            Kommentar

            • imported_n/a
              • September 2002
              • 190

              #7
              Du kanske har matat för mycket? prova att inte ge mat på två dar.Temp i karet orsakar inte detta,alltså som du uppgivit.prova också att byta 40% vatten under fastan.

              Kommentar

              • ami
                • March 2002
                • 294

                #8
                Hej på er!Jag har haft dessa problem flera ggr jag med.Jag TROR du ska göra som förre insändaren skrev.Men en sak jag skulle vilja veta.Vet du om denna fisken har förstoppning?Ska du "lösa"upp denna förstoppning i.s.f.kan du prova med ex.frysta vattenlopper ell.dyl.En parentes=(Jag har alltid haft 25gr. till mina slöjisar.)

                Kommentar

                • ami
                  • March 2002
                  • 294

                  #9
                  Hej på er!Jag har haft dessa problem flera ggr jag med.Jag TROR du ska göra som förre insändaren skrev.Men en sak jag skulle vilja veta.Vet du om denna fisken har förstoppning?Ska du "lösa"upp denna förstoppning i.s.f.kan du prova med ex.frysta vattenlopper ell.dyl.En parentes=(Jag har alltid haft 25gr. till mina slöjisar.)

                  Kommentar

                  • cri
                    • September 2002
                    • 700

                    #10
                    En gf som är apatisk men inte har sim svårigheter beskrivs ofta som ett möjlig parasit angrepp - Salt och salt bad botar tydligen 9 utav 10 parasit angrepp.
                    mvh,
                    cri
                    Mvh, cri

                    Kommentar

                    • cri
                      • September 2002
                      • 700

                      #11
                      En gf som är apatisk men inte har sim svårigheter beskrivs ofta som ett möjlig parasit angrepp - Salt och salt bad botar tydligen 9 utav 10 parasit angrepp.
                      mvh,
                      cri
                      Mvh, cri

                      Kommentar

                      • M.W
                        • November 2002
                        • 393

                        #12
                        Sådärja, när man vaknade i morse så var slöjisen död....det hjälpte inte med saltbad och delvattenbyte, men man gjorde vad man kunde hoppas jag, blir hårt att förklara för dottern att en fisk är borta, det var hennes favoritslöjis till råga på allt....

                        M.W
                        If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

                        Min blog
                        PlantSwap

                        Kommentar

                        • M.W
                          • November 2002
                          • 393

                          #13
                          Sådärja, när man vaknade i morse så var slöjisen död....det hjälpte inte med saltbad och delvattenbyte, men man gjorde vad man kunde hoppas jag, blir hårt att förklara för dottern att en fisk är borta, det var hennes favoritslöjis till råga på allt....

                          M.W
                          If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

                          Min blog
                          PlantSwap

                          Kommentar

                          Arbetssätt...