en depprimerad molly?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    en depprimerad molly?

    Hade en hane och en hona, hanen dog för ett par dagar sedan och nu verkar mollyhonan slö och såg ut som hon var sjuk. hon hade lyckats lägga sig ovanpå där man hänger fast pumpen så jag fick pilla fram henne. nu är hon någonstans i karet men verkar inte så glad. ser hängig ut i fenan osv... vad är detta? varför gör hon så och vad beror det på...
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    #2
    det konstiga är att hon gömmer sig och drar sig undan som fiskar gör när dom mår dåligt och är sjuka. men när jag försöker ta fram henne igen så är hon pigg och simmar runt en stund. när jag matade fiskarna så åt hon och var snabb upp till maten. är hon sjuk eller ej? jag har nyss medicinerat också, kan inte tänka mig den ska vara sjuk igen/än!
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #3
      kanske hon saknar hanen?
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      • trollet85
        • January 2005
        • 667

        #4
        jo kan vara det. den är ju inte van att vara ensam heller då den simmade med flera andra på zooaffären.. så de är väl kanske något sådant. för hon lever än idag iaf och äter ju som vanligt. det var igår hon betedde sig som hon var sjuk, man vet ju aldrig med fiskar. får hoppas det inte är något! hade gärna velat skaffa fem molly till men det har ju nyss vart sjukdom i karet mitt, sen så verkar dom bara dö för mig så man är rädd för att köpa massor. har dock funderat på att börja avla själv, men ska om någon månad bara flytta en ordentlig sträcka så jag låter allt med karet bara vila, så jag kan ta itag i det senare kanske..
        63L med salamandrar
        Mina älskade persers Viola och Velvet

        Kommentar

        • Hella2
          • July 2005
          • 1158

          #5
          Ja .lycka till med flyttningen och hoppas det går bättre på nästa ställe själv har jag fått mollyyngel men min kampfisk jag rejält,får skaffa ett till litet akvarium så småningom.
          Man blir aldrig fullärd ....

          Kommentar

          • trollet85
            • January 2005
            • 667

            #6
            hella, du får gärna berätta om din uppfödning av mollyynglen! har själv tankar på det och vill gärna veta hur du gjort. om du har lust så kan du maila mig och berätta. :]
            63L med salamandrar
            Mina älskade persers Viola och Velvet

            Kommentar

            Arbetssätt...