Död Kulfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ghost
    • August 2005
    • 4

    Död Kulfisk

    Hej.dax för mitt första inlägg som nybliven medlem.
    Köpte för ca 2 veckor sen en grön kulfisk (ca 4cm lång) till mitt 150L sällskapsakvarium,den har varit frisk o kry hela tiden tills igår då jag noterade att den var lite slö,den höll sig undan o var stillaliggande.
    Idag när jag kom hem efter jobbet var den helt stel i kroppen o inget verkade fungera utom fenorna,den verkade blind o kunde ej röra ögonen.
    En timme senare kunde den ej hålla sig på rätt köl,den sjönk till botten o började andas väldigt långsamt så då avlivade jag den.
    Jag har inga konstiga vattenvärden,alla andra fiskar mår bra,har ca 0,75dl salt i vattnet.
    Tänkte bara höra om det är någon annan som har haft liknande problem o vad orsaken var.

    Tacksam för svar o tips.
    Min zoon
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    hur länge har akvariet varit igång ?
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Ghost
      • August 2005
      • 4

      #3
      Lite mer än 2 månader
      Min zoon

      Kommentar

      • fredcoca
        • December 2004
        • 132

        #4
        Jag kan säga så här.. Kulfiskar brukar bli väldigt konstiga när de blir rädda eller skrämda av ngt slag. då gör de precis som du sa att din kulfisk gjorde.Annars så brukar stjärtfenan dras in mot kroppen. De brukar komma igång igen efter ett tag.. Tror faktiskt att du tog bort den helt i onödan!! trist ´svar kanske .. men jag kan ha fel!
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=324799

        Kommentar

        • Ghost
          • August 2005
          • 4

          #5
          Den gjorde faktiskt precis som du sa,den drog stjärtfenan åt sig ibland o sjönk sakta till botten,såg ut som den hade kramp.
          Jag kanske hade lite för bråttom,men när det var som värst låg den upponer o tog ett andetag var 10:e sec.
          Hur som helst tack för svaret.
          Senast redigerad av Ghost; 11 September 2005, 17:30.
          Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...