vita prick

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    vita prick

    jaha..så kom nästa bakslag,först nitrit sen vita prick. Jag har märkt en prick på svärdbärarhonan på bakfenan och att hanen kliar sig, Men dom verkar pigga och krya än allafall,vilken medicin ska jag använda? jag bytte 50% av vattnet i går för att jag skulle göda min första dos med pmdd. påverkas växterna av medicinen?
    Man blir aldrig fullärd ....
  • Thommy
    • August 2005
    • 29

    #2
    Ursprungligen postat av Hella2
    jaha..så kom nästa bakslag,först nitrit sen vita prick. Jag har märkt en prick på svärdbärarhonan på bakfenan och att hanen kliar sig, Men dom verkar pigga och krya än allafall,vilken medicin ska jag använda? jag bytte 50% av vattnet i går för att jag skulle göda min första dos med pmdd. påverkas växterna av medicinen?
    det finns bra medic på zooaffären

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #3
      jag var ner på zoo och pratade med dom och dom sa att jag skulle vänta me med att medicinera tills efter helgen eftersom det bara var en prick plus att det kan vara svamp.
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      • Paula&Jimmy
        • April 2005
        • 397

        #4
        Vänta???? Nä, det är väl inget att rekommendera, vita prick kan ta död på fisken om du väntar!!
        Proffsiga amatörer (...?)


        Paulas zoon

        Kommentar

        • Hella2
          • July 2005
          • 1158

          #5
          ok..jag ska kika vidare i karet och kanske jag sticker i väg och köper nått
          Man blir aldrig fullärd ....

          Kommentar

          • nilssonnet
            • January 2004
            • 603

            #6
            Fast om det bara är en (1) prick är det troligen inte vita pricken, har fisken vita prick-sjukan är det rätt så många prickar på främst fenorna i början. Är pricken stor, för man ser knappt inte prickarna när fisken väl har vita pricken, utan det är det totala antalet som man lägger märke till... om du förstår hur jag menar?
            Na klar!

            Kommentar

            • Lissie
              • June 2005
              • 123

              #7
              jag har haft "vita prickar" på mina svärdbärare ett par gånger nu de senaste veckorna. men det har varit EN prick på EN fisk åt gången, satt oxå på stjärtfenan.
              och jag fick rådet här på forumet att avvakta för det var inte säkert det var vita prick sjukan. och pricken förblev en prick och efter ett par dagar försvann den helt. så vad det var vet jag inte men det försvann i alla fall igen av sig själv.

              Lissie

              Kommentar

              • Hella2
                • July 2005
                • 1158

                #8
                åhh..jag hoppas verkligen att det är nått annat än vita prick! Det kan ha med vattnet att göra,för när jag skulle mata dom i torsdags så var dom inte så alert som dom brukar,så jag tog och bytte vatten,i och med det så blev dom pigga igen! kanske var nitrit igen..såna tester skulle man ha hemma,ska nog köpa såna.
                Man blir aldrig fullärd ....

                Kommentar

                Arbetssätt...