Vita prick och elefantnosfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LillaLinan
    • March 2005
    • 32

    Vita prick och elefantnosfisk?

    Jag såg nu att en kardinaltetra, en molly och en praktbotia har fått vita prick. Hur ska jag göra med medicineringen nu när jag även har elefantnosfisk? Läser jag om Protozin så tål den inte det, men hur är det med Sera Costapur?

    Några tips om vad jag ska göra? Kan sjukdomen läka ut av sig själv eller måste hela karet behandlas och som sagt hur gör jag då?
  • LillaLinan
    • March 2005
    • 32

    #2
    Ingen som vet? Tänkte köpa medicin idag, men vet inte vilken som är bäst till elefanten. Får hoppas djuraffären vet vad som fungerar.

    Kommentar

    • nilssonnet
      • January 2004
      • 603

      #3
      Har medicinerat med Fauna Mor i ett kar där jag har Black Ghost och knorrmalar, och vad jag har hört så tar Protozin ihjäl de, men det gick bra med Fauna Mor. Vet inte om det är svagare än Protozin, men jag har behövt göra om behandlingen kort efter den första bägge gångerna jag har fått pricken.
      Na klar!

      Kommentar

      • LillaLinan
        • March 2005
        • 32

        #4
        Ok, så black ghost och knorrmalar är oxå känsliga för medicinen? Har sånna oxå.

        Får väl testa m ed det du föreslog och hoppas på det bästa. Tack.

        Kommentar

        • nilssonnet
          • January 2004
          • 603

          #5
          Kör i halv - 3/4s dos som första dos, så gjorde jag för säkerhets skull. Sen ökade jag dosen tills jag var uppe på full dos sista dagen (med Fauna Mor då).
          Na klar!

          Kommentar

          • LillaLinan
            • March 2005
            • 32

            #6
            Köpte JBL:s Punktol. Står inget om överkänslighet där. Provar nu så får vi se vad som händer. ;-)

            Kommentar

            Arbetssätt...