Blå ciklid tarmsjuk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan73
    • December 2003
    • 483

    Blå ciklid tarmsjuk?

    Min Blå ciklid hane har nåt fel på tarmen tror jag, hänger liksom ut ca 1 cm röd "tarmdel" ur analöppningen på den Kan ju inte vara något bra men vad kan det vara och vad gör man åt det?
    Upptäckte det precis nu så det är väldigt "nytt"..
    /J
  • mckvinnan
    • December 2004
    • 760

    #2
    Jag kan ha helt fel och vara helt galet ute men du är säker på att det inte skit? För jag har "mycket" röd avföring i mitt kar där mina blåciklider går och de är såpass stora att de inte kommer från någon av de andra fiskarna. Det kan inte vara så att det bara råkar vara det? *hoppas*
    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

    Kommentar

    • Johan73
      • December 2003
      • 483

      #3
      Nej, det är det inte tyvärr. Det ser ut som att det liksom hänger ut en stump av tarmen eller så..Ser inte kul ut
      /J

      Kommentar

      • mckvinnan
        • December 2004
        • 760

        #4
        Usch, det låter ju inte alls nåt bra. Men om fisken mår som vanligt och inte blir åtgången av de andra fiskarna så borde man ju kunna låta den vara. Om det inte är fallet så återstår väl inte så många andra alternativ än avlivning tyvärr...
        Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

        Kommentar

        • Johan73
          • December 2003
          • 483

          #5
          Jodå, den "mår" bra och ser inte sjuk ut förutom det här. Vill bara kolla så att det inte kan vara nån smittsam sjukdom så att alla andra åker på den..
          /J

          Kommentar

          Arbetssätt...