Vit halvgenom skinlig avföring

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rector
    • March 2005
    • 35

    Vit halvgenom skinlig avföring

    Hejsan en del av mina P scalarer har en Vit halvgenom skinlig avföring, vet nån vad det kan bero på, orolig mage? vad ska man göra?
    Lev länge och väl.
  • efred
    • July 2005
    • 168

    #2
    Onödigt att oroa sig för detaljer! Förutom avföringen - mår fisken bra? I så fall tuta och kör. Avföring varierar beroende på vääldigt mycke. (kolla din egen)

    (Ovanstående parentes kommer jag inte stå för efter att jag nyktrat till efter kvällens kräftskiva)

    Kommentar

    • Johan73
      • December 2003
      • 483

      #3
      Haha
      Beror mycket på vad du ger dem för foder men som sagt mår de bra i övrigt så är det inget att bry sig om tycker jag.
      /J

      Kommentar

      • Rector
        • March 2005
        • 35

        #4
        dom snappar efter luft ibland (scalarerna), är inte säker på om det är små hål i skallen på dom. två av dom matvägrar. kan vara hålsjuka, är inte riktigt säker än. det är bara 2 som snappar efter luft ingen annan fisk gör det, rödmunstetrorna borde göra det först tycker jag om inte allt står rätt till. bytt vatten ca 40 procent, men samma sak efter 5 dagar.

        tempraturen ligger på 26 grader. det är peru scalerer så det är inga speciellt dyra fiskar men dom är ju så fina.

        det är ett rätt så stort akvarium på 540 liter.

        inget fel på vattnet efter tester.
        Senast redigerad av Rector; 18 August 2005, 22:35.
        Lev länge och väl.

        Kommentar

        • Johan73
          • December 2003
          • 483

          #5
          Ursprungligen postat av Rector
          är inte säker på om det är små hål i skallen på dom. två av dom matvägrar. kan vara hålsjuka, är inte riktigt säker än. det är bara 2 som snappar efter luft ingen annan fisk gör det, rödmunstetrorna borde göra det först tycker jag om inte allt står rätt till.

          Låter ju inte bra det där, jag har "tyvärr" ingen erfarenhet av hål i huvudet sjuka ..

          Hoppas nån annan kan hjälpa dig!
          /J

          Kommentar

          • cri
            • September 2002
            • 700

            #6
            Ursprungligen postat av Rector
            Hejsan en del av mina P scalarer har en Vit halvgenom skinlig avföring, vet nån vad det kan bero på, orolig mage? vad ska man göra?
            Det kan bero på 1. vitt foder 2. en intern bakterie infektion:

            Hem sida:


            Första hjälpen är att byta 50% utav vattnet, andra = antibiotika.
            Mvh, cri

            Kommentar

            Arbetssätt...