blåsa på mollyns underläpp...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    blåsa på mollyns underläpp...

    när jag kollade i akvariumet nyss tyckte jag mig se att min nyaste molly hade en genomskinlig blåsa under underläppen. på hakan typ.... vad är detta och är det farligt? han åt inget nu när jag släppte ned mat. verkade inte ens intresserad. jag köpte fisken för 2 veckor sedan ungefär och redan dan efter såg jag den hade lite vitt ludd på munnen, jag behandlade den med någon sort medicin för sådant. hudsjukdomar osv, och den piggnade till och det försvann. men så nu igen så verkar den ha något. ska jag måsta medicinera hela karet än en gång med samma medel??
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    #2
    Varför är folk så jäkla dåliga på att svara på forumet?!!!!? Skrivit några under en och ½ vecka men knappt fått svar. Man skriver här för man behöver hjälp och det skulle ju vara snällt om man fick lite svar också!
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      har man inget svar att ge skriver man inget.
      tänkt på det kanske ?

      sen är det ingen härinne som har betalt för att svara på frågor eller har utbildning inom akvaristik utan dom flesta av oss är bara "lekmän" och då blir svaren därefter.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • trollet85
        • January 2005
        • 667

        #4
        Tror inte att en blåsliknande sak på en fisks läpp är så sällsynt så någon borde allt kunna svara vad det möjligen kan vara! Vissa är hyffsat duktiga rent allmänt på akvarie så som sagt, någon borde kunna säga lilte.
        Har fått svar förr på de flesta frågor men helt plötsligt oavsett vad man skriver så får man inga svar. Ja men ett forum är väl till för att diskutera och skriva i? Så du behöver ju inte dra upp att ingen här har betalt för att svara på frågor. Då kan ju dom lika gärna hålla sig borta då? Jag tänker inte ens tanken på att jag ska ha några kronor betalt när jag skriver i någons tråd. Tror inte någon annan gör det heller så det behövde du egentligen inte ens dra upp för det är inte det de handlar om. Som sagt, ett forum är till för att diskutera och prata i, så det är ju ingen bortförklaring det att ingen har betalt för att svara på frågor. Det är ju just sådant man gör i ett forum, ställer frågor och svarar.
        63L med salamandrar
        Mina älskade persers Viola och Velvet

        Kommentar

        Arbetssätt...