Vit bröstfena, vad är detta!? :S

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lubbe
    • February 2004
    • 677

    Vit bröstfena, vad är detta!? :S

    Jag har varit hos en kompis någon dag, och nu när jag kom hem och marade fiskarna så såg jag att en av mina fyra scalar hade sin ena (högra?) bröstfena pressad mot kropen och den var helt kritvit? Även den övre delen av ryggfenan var lite vit, vad är det för något? Jag vet att det inte är svamp, för det har jag haft på en fisk tidigare.
    Vad kan det vara för något? Jag vet att han har bråkat med en annan av scalarerna och fenorna är också lite fransiga, kan det ha något att göra med det?
    Jag skulle vara väldigt tacksam om ni kunde svara så fort som möjligt, vill inte att ännu än av scalarerna ska dö..
    310 l - Sydamerika
    200 l - Asien
    104 l - Asien
    70 l - Sydamerika
  • bananwoody
    • August 2005
    • 82

    #2
    Det kan vara så att det heltenkelt är den andra som bitit honom.. Men jag skulle gissa på fenröta.. Är det uppfransat? EVAKUERA HONOM FRÅN AKVARIET! medecinering... hör med din zoofackhandlare.

    //Bananwoody

    Kommentar

    • Lubbe
      • February 2004
      • 677

      #3
      Ursprungligen postat av bananwoody
      Det kan vara så att det heltenkelt är den andra som bitit honom.. Men jag skulle gissa på fenröta.. Är det uppfransat? EVAKUERA HONOM FRÅN AKVARIET! medecinering... hör med din zoofackhandlare.

      //Bananwoody
      Det är inte direkt fransigt, mest "flikigt" om du förstår vad jag menar?
      Jag tror inte att det är fenröta heller, har kollat i massor av böcker och häften, men jag har inte hittat ngn sjukdom som stämmer in riktigt?
      Idag simmade han dessutom normalt med fenan, som också börjat återgå till sin normala färg? Vad kan det vara för något? :S
      310 l - Sydamerika
      200 l - Asien
      104 l - Asien
      70 l - Sydamerika

      Kommentar

      Arbetssätt...