Silverhaj beter sig underligt!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mbjornbe
    • July 2005
    • 3

    Silverhaj beter sig underligt!?

    Vi har sedan tre veckor ett nystartat 350l akvarium. Vi har fyllt detta med fiskar i två omgångar och även kontrollerat att värdet på vattnet är ok (senast nu i fredags). Idag såg jag att en av våra tre silverhajar simmar mycker underligt. Den simmar ibland upp och ned på och på sidan, verkar inte ricktigt ha kontoll över sitt beteende. Finns det något man kan göra för att rädda denna stackare?
    Tacksam för alla förslag.
    Michael Björnberg
    Senast redigerad av mbjornbe; 16 July 2005, 21:53.
  • Lissie
    • June 2005
    • 123

    #2
    Våra silverhajar simmar ibland oxå lite konstigt upp och ner eller på sidan. Men inte på ett sätt som gör att de ser sjuka ut. Utan ibland är det bara för de ska försöka äta lite på bladen eller så... Men de mår bra trots att de simmar konstigt.
    Men det är ju skillnad om den ser "sjuk" ut.

    Kommentar

    • mbjornbe
      • July 2005
      • 3

      #3
      Nej tyvärr får jag nog säga att jag tror att han inte mår bra, vore lycklig om han övelever natten. Som han beter sig nu simmar han rakt ned i botten och beter sig allmänt "sjukt", får hoppas att det går fort om han nu är sjuk.

      Kommentar

      • Lissie
        • June 2005
        • 123

        #4
        ja det låter ju inte riktigt friskt att simma ner i botten. då kanske det vore bättre att avliva den?!
        alltid trist när de blir sjuka och man inte vet vad det är...

        Kommentar

        • mbjornbe
          • July 2005
          • 3

          #5
          I morse låg hajen död :-(

          Finns det någon som har något tips om vad som hänt? Inga andra fiskar är sjuka och vi förstår inte vad det tog åt den. Kan den ha fått sig en smäll? Det var ingen som hade bitit på den och alla lät den vara i fred. Ändå simmade den runt på tvären precis som om den inte kunde hålla sig upprätt.

          Det enda vi "gjort" var att fylla på ca 10 liter kallt vatten (i 350 liters akvarium)då temperaturen var 30 grader. Kan det ha ställt till det? Tacksam för tips!

          Kommentar

          • cassiopeia
            • June 2005
            • 99

            #6
            jag tvivlar på att det kan ha haft den inverkan i ett så stort kar.
            Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

            Kommentar

            Arbetssätt...