Sera bactopur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amazonaz
    • June 2005
    • 47

    Sera bactopur

    Hej jag har nyligen fått en sjukdom i akvariet. Några fiskar blev drabbade av bukvattensot och dog. Ett par andra har fenröta nu. Idag hälde jag i ca 60 droppar sera bactopur för att jag vill döda bakterierna. Akvarievattnet blev spygrönt. Det ser läskigt ut. Har jag gjort rätt? Kommer växterna och de "bra" bakterierna dö? Jag tackar så mycket för svar!
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Man brukar andvända Bactopur Direct för att försöka bota en inrebaktereinfektion.
    Du ska inte behandla i akvariet om du är rädd om nedbrytningsbakterierna, men det kvittar, du måste ändå se till att det inte finns sjukdomsframkallande bakterier i akvariet innan du släpper i nya fiskar.
    Jag tycker du ska avliva de sjuka fiskarna och sanera akvariet om det är vanlig fiskar som är sjuka.
    Det blågröna är troligen metylenblått som är bakterie dödande.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Amazonaz
      • June 2005
      • 47

      #3
      Ursprungligen postat av Kramfors
      Man brukar andvända Bactopur Direct för att försöka bota en inrebaktereinfektion.
      Du ska inte behandla i akvariet om du är rädd om nedbrytningsbakterierna, men det kvittar, du måste ändå se till att det inte finns sjukdomsframkallande bakterier i akvariet innan du släpper i nya fiskar.
      Jag tycker du ska avliva de sjuka fiskarna och sanera akvariet om det är vanlig fiskar som är sjuka.
      Det blågröna är troligen metylenblått som är bakterie dödande.
      Hur länge ska jag låta preparatet verka? Ska jag byta vattnet imorgon?
      Vet du om kemikalierna påverkar växterna negativt?

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        Följ bruksanvisningen, hur mycket växter kan påverkas av medicinering vet jag inte har man "finare" växter kan det vara säkrast att förvara dem i något annat under medicineringen.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        Arbetssätt...