skadat pansarmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sukito
    • April 2005
    • 383

    skadat pansarmal

    En av mina fläckiga pansarmalar har fått en 'mystisk' skada på bukfenorna - det ser ut som om den blöder. Vi har lagt den i 'karantän' nu och den simmar runt lite - men så snabbt den stannar glider den runt och hamnar med buken upp. Det ser ut som om den andas normalt.
    I karet finns det guppys, metalpansarmalar, fläckig pansarmal, en ansictrus & en 'vanlig' pleco. Har sett att ansictrusen har varit något aggresiv emot pansarmalarna innan - kan han ha bitit honom?

    Skaden kom väldans snabbt - jag satte i squash 5 min innan jag såg den skadde fisken. När jag satte i squashen, simmade alla glada runt om - jag kollar alltid alla fiskerna vid mating.

    Vad kan ha hänt? och vad gör jag? skall jag hoppas på det bästa och se om 'såret' läker eller skall jag avsluta dens liv humant så den slipper lida?
    ~meta~

    min zoon
  • sukito
    • April 2005
    • 383

    #2
    Han mådde sämre & sämre och hade röda prickar över hela kroppen. Vi avlivade honom...

    Denna pansarmal blev inköpt för 2 dagar sedan - jag räknar med den var sjuk när vi fick den. Han lider inte länger nu iaf
    ~meta~

    min zoon

    Kommentar

    Arbetssätt...