Parasit?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cathrin
    • July 2002
    • 387

    Parasit?

    Hej! Är det någon här som har haft fiskar med små, vita, maskliknande saker på fenorna? En av siameserna har det och jag funderar över vad det kan vara. Har aldrig sett nåt liknande och har inte hittat nåt som verkar stämma bland sjukdomar. Det har inte spridit sej till övriga fiskbeståndet trots att det är ett tag sen jag först såg det.

    Vänligen

    *~~~CL~~~*
    *~~~CL~~~*
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Det kan inte vara svamp?

    MSP
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Hej,
      Rör sig "maskarna".
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Cathrin
        • July 2002
        • 387

        #4
        Hej! Nej jag har inte sett att "maskarna" rör sej...helt sjukt konstigt! Men jag såg att det mesta av detta grejs har försvunnit från siamesens fenor nu. Det verkar inte som att nån annan fisk har fått det. Fast en danio och en vinkeltetra har dött nyligen. Till synes utan anledning. Jag kollade vattnet och värdena var OK. Och i princip alla verkar på lekhumör så jag har svårt att se att det skulle vara nåt allvarligt. Vinkeltetrorna är ju 1 ½ år så man kanske får räkna med lite frånfälle.

        *~~~CL~~~*
        *~~~CL~~~*

        Kommentar

        • Lukas
          • April 2002
          • 1211

          #5
          Hej!
          För säkerhets skull kan du om du vill, ha i 2-3 msk grovt havssalt/100 liter akvarievatten.

          Lycka till!
          /Lukas

          Kommentar

          Arbetssätt...