Silverhaj med munproblem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kelaren
    • March 2005
    • 18

    Silverhaj med munproblem

    I lördags köpte jag tre silverhajar, två som ser ut som vanligt och en som var lite ljusare. De hade flera såna i affären så jag tyckte inte det var nåt konstigt. Men nu verkar den ljusa ha fått problem med munnen. Det ser ut som den gapar hela tiden och den verkar ha svårt att äta. Från att i måndags ätit mest av alla fiskar av tabletten de fick så åt han nu nästan ingenting. Det såg ut som han försökte äta men inte lyckades.
    Är det någon som vet vad som hänt? Har han blivit sjuk eller skadad? jag har inget annat akvarium att sätta över honom i eftersom jag startade mitt första för två veckor sedan. Är han sjuk och riskerar att smitta de andra så kanske det är bäst att avliva honom. Är han skadad och lider likaså. Men om han bara är lite missbildad gör det mig inget. Jag tycker ju om honom fast jag bara haft honom några dagar.
    Men det varkar ju i och för sig konsigt om det är en missbildning då han inte hade det när vi köpte honom.
    Mina fiskar finns här
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Kan den försökt äta en sten?
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Kelaren
      • March 2005
      • 18

      #3
      Jag vet inte om den gjort det, ska man undersöka den på nåt sätt?
      Silverhajen är ca 7-8 cm stor och jag har engelsk sjösten 3-5 mm så jag tycker att man borde se nåt?
      Om den nu ätit sten vad gör jag åt det?
      Mina fiskar finns här

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        Ta fisken i en håv, fatta fisken bakom gälarna med tumme och pekfinger eller kupa handen runt fisken, ta bort håven, för fisken med huvet före upp mot ytan så halva huvet kommer upp ur vattnet, då brukar en fisk gapa.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • Kelaren
          • March 2005
          • 18

          #5
          problemet är ju att han gapar hela tiden. Man kan se rätt i i honom och ingen sten syns. Ser mer ut som han fastnat maxläge när han gapat. Ska jag göra så ändå?
          Han verkar vilja vara lite mer för sig själv nu och simmar gärna in och gömmer sig i en grotta. Förut kom han och simmade förbi så fort man var nära.
          Mina fiskar finns här

          Kommentar

          Arbetssätt...