Flyter lodrätt i vattnet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lindah_jensen
    • February 2005
    • 27

    #16
    okej, det där med insynsskydd visste jag inte.
    jag tycker det är konstigt att de inte informerar om sånt i djuraffären när man köper en. de allra flesta har ju faktiskt kupor ute som försäljning.. en del har t.o.m små skålar som inte kan rymma mer än 1-2 liter. finns det folk som har sådana till fiskar?

    Kommentar

    • Triana
      • January 2005
      • 840

      #17
      jag fick min första fisk i en skål på 1,5 liter.. en kampfisk... det var liksom en present och jag lyckades snart tigga till mig ett akvaiumm.. men nej.. jag tror inte folk har fisk i dem.. men de går att ha som prydnader... eller att ha växter i vilket kan bli fint... jag funderar på två saker med min lilla miniskål.. växter eller borra hål i botten och göra fonän. växter är nog närmast just nu...

      Kommentar

      • lindah_jensen
        • February 2005
        • 27

        #18
        Har lyckats ta ett foto av malen nu.


        Är det någon som vet vad det är för sort?

        Kommentar

        • oresare
          • December 2003
          • 273

          #19
          Visst är det en pansarmal. Ser ut som en fläckig pansarmal för mig men jag är ingen corydorasexpert. Visste butiken om att den skulle vara i en skål och att den skulle vara ensam? Det är en stimfisk som mår bäst att vara minst sex stycken men man bör åtminstonde ha fyra. De bör ha betydligt större än en skål. Jag tycker att du ska reklamera den om de visste om förutsättningarna. Jag vet inte om någon mal som klarar av att vara i ett så litet utrymme i kombination med filterlöshet. Kanske ett par Otocinclus kan trivas. Men jag är tveksam.

          /olivia

          Kommentar

          • lindah_jensen
            • February 2005
            • 27

            #20
            du kommer inte tro det jag säger. men innan hade jag en skål på 8 liter. bara 8 liter. och han som sålde "delade" ut dessa fiskar till mig, 4 mollies och denna mal (och han visste att jag hade en 8 l). men efter nån vecka så köpte jag en 50 l skål, efersóm jag tyckte synd om dem.

            så de trivs inte alls i så litet, inte malen iaf? vad ska jag göra? man ha ju typ blivit fäst vid den och vill inte lämna tillbaka den..

            Kommentar

            Arbetssätt...