Vad har min kampfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Newbe
    • January 2005
    • 13

    Vad har min kampfisk?

    När jag fick min kampfisk av min mamma, så hade den ett vitt pappers liknande på nedre fenan närmast kroppen. Dom hon köpte den ifrån sa att det inte var något att vara orolig över, o att det skulle gå bort. Den spred sig större, o började bli lite tjockare, sen ramlade den av, men nu har den fått en ny på samma ställe som sprider sig. Fisken är pigg o äter! Vad är det, fenröta??
  • Triana
    • January 2005
    • 840

    #2
    hmm.. vita prick sprider sig väll med att när den blir stor faller den till botten och delar sig och sedan blir det en massa nya parasiter.. men det är svårt att säga, har du en bild eller kan du beskriva litet noggrannare? hur stor var den? var det hårda kanter eller liksom litet luddigt?

    Kommentar

    • Newbe
      • January 2005
      • 13

      #3
      Jag har en del bilder, man kan/får inte in dom! Men kan försöka beskriva lite bättre.. Först såg det tunt ut, ungefär som bränt papper, sen började det bli svulet, lite som bölder, sen en dag var större delen av det borta, men en liten del var kvar, som har börjat på samma cirkel igen.. Den var ung. 1/3 av ett lillfinger nagel, även samma form..

      En bild!! http://www.zoonen.com/perzoonen/foru...asp?oid=354127
      Senast redigerad av Newbe; 11 February 2005, 20:18. Anledning: ville ha med en länk

      Kommentar

      • Triana
        • January 2005
        • 840

        #4
        hmm.. jag vet inte.. kanske någon annan som vet.. hmm..

        Kommentar

        • Newbe
          • January 2005
          • 13

          #5
          Lagt in en länk, där det fins en bild..

          Kommentar

          • Triana
            • January 2005
            • 840

            #6
            hmm.. ser ju inte ut som vita prick...

            Kommentar

            Arbetssätt...