kraftigt utstående ögon på corydoras - förgiftning kanske?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    kraftigt utstående ögon på corydoras - förgiftning kanske?

    idag såg jag att mina fläckiga pansarmalar hade riktigt utstående ögon och var allmänt slöa, har nån någon aning om vad det kan vara?

    grejen är att jag nyligen startat upp ett 200l och därför tagit innerfiltret i karet (100l) från det karet till det nya. satte därefter i ett fluval3 dock utan filtermaterial i, kan det ha med den saken att göra? jag trodde de skulle klara sig några dagar så jag hann flytta dem till nya akvariet.
    vad fel jag hade.

    nu har jag iaf bytt 50% vatten och satt i ett annat inkört fluval3+ filter och ökat syretilförseln genom att sätta utblåset vid ytan


    Lena Maria
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    Tjenare,

    Sök på "popeye" här på forumet så hittar du LITE information om detta.

    Verkar vara tämligen vanligt, men ingen har en bra lösning på det.
    Har haft detta och försökte med Hexa ex. Skulle vara bra för bukvattensot bland annat. Hjälpte inte.
    Var tvungen att avliva efter att fiskrna hade plågats i ett par veckor.

    Uppkommer ofta pga stress (som typ allt annat).

    Mvh

    Stefan
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      hmm

      såg nu att fenfästerna på mina svarta neontetror är lätt rodnade.. hmm nu börjar jag bli riktigt orolig faktiskt

      har inget extra akvarium att lägga i fiskarna i..

      hoppas de klarar natten..
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        imorse var en cory död och säkert 2 halvdöda


        tycker dock att ögonen har blivit mindre utstående men de ser verkligen inte pigga ut.

        hade 6 igår, en död nu, och alla utom 2 ser rätt dåliga ut. vet inte riktigt vad jag ska göra.


        inkört fluval3+ filter är i, mycket ytrörelse. kan deras tillstånd beror på nån form av kväveförgiftning? kom på det imorse, har tagit ut rätt mycket växter ur akvariet då de behövdes till det nya. nu är det knaske 1/4 av ursprungliga växtarna kvar.. kan det ha med saken att göra?



        bytte 2hinkar vatten imorse innan jobbet, hällde i lite vattenberedningsmedel. antar att jag inte kan göra så mycket mer?

        tetrorna såg dock ut att må bättre.. det är ju iaf bra


        jag får nog ta och flytta flera fiskar till nya akvariet ikväll. kanske alla 11 neontetror.



        nån som kan hjälpa mig att lista ut vad som kan ha orskat detta?!
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        Arbetssätt...