fetma?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slechmiinh
    • December 2004
    • 79

    fetma?

    Hej allihopa!

    Jag har läst igenom ALLA sjukdomssymptom både på zoopet och här på forumet så jag är väldigt övertygad om att ingen av fiskarna är sjuka.

    Det är nämnligen så att jag har 1 fisk (praktbarb) som tenderar att bli sumobrottare. Efter matningen så blir alla mina fiskar lite fetare och så (de är alla väldigt glupska) men alla blir som vanligt igen när de har smällt allt. Men just denna praktparb ser bara ut att gå upp i vikt! Den är den största och fetaste utav ett gäng som från början var lika stora. Kan man sätta den i "matkarantän" så den slutar sluka i sig allt och tunnar ut sig lite? Kan de få "fetma" liknande sjukdomar? Alltså bara att de måste käka massor och så?

    Jag blev så orolig för den att jag slutade mata alla fiskarna och matade dem kanske bara varannan dag för att den skulle smalna av (vilket resulterade i att mina växter ser ut som om själva shredder har vart på dem). Men Praktbarben såg iallafall inte ut som världsmästaren i sumobrottning längre.

    Har ni några idéer?

    hälsn. Sarah

    (Hoppas jag satte denna tråd på rätt ställe.)
    //Sarah
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Skulle kunna vara romstinnhet, dvs en hona som inte leker av eller har möjlighet att göra detta - om det går för lång tid kan det övergå i romförhårdnad. I alla fall ett förslag...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • slechmiinh
      • December 2004
      • 79

      #3
      hej, jag tänkte också lite på det, men nu visade det sej att hon bara var fet. fattar inte hur det kunde gått till med sån fet fisk men den är iaf inte lika fet nu som den va förr.

      tack för tipset, det är alltid bra tt veta i framtiden..
      finns det något man kan göra vid romstinnhet eller går det av ändå?
      //Sarah

      Kommentar

      Arbetssätt...