Medicin åt kampfisk? Jag måste nästan...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rexon@
    • August 2002
    • 578

    Medicin åt kampfisk? Jag måste nästan...

    Hej! Till helgen fick mina fiskar pricksjukan och jag har avvaktat med medicin. Jag har kampfiskar i samma akvarium som kan vara smittade, verkar hängiga men har inga prickar. Kan jag medicinera ändå? Alla andra fiskar har små prickar.
    Jag har även märkt på ena platyn att stjärtfenan verkar helt förstörd. Är detta fenröta elelr beror det på prickarna?
    Kan fiskar få fenröta & pricksjukan samtidigt och går det att behandla mot det samtidigt???

  • Danjel
    • July 2002
    • 80

    #2
    Som jag har förstått det så grundar sig båda sjukdomarna på bakteriella orsaker, Jag tror myxazin kommer åt både vita prick, samt fenröta, båda dessa sjukdomar är relativt lättbehandlade om du gör det i tid.

    Lycka till

    /Danjel

    5 Praktbotia, 2 Ancistrus, 5 Röda ciklider, 2 Simesiska algätare, 180l MP möbel
    5 Praktbotia, 2 Ancistrus (massa ancistrus yngel), 2 Simesiska algätare, 2 Gul Ciklid

    Kommentar

    • Rexon@
      • August 2002
      • 578

      #3
      Hej, igår började jag använda det jag brukar ha mot sjukdomar (pricksjukan)Protozin. Äger också något mot fenröta som heter Furanol, men jag vet inte hur man använder det, det är tabletter.

      Kommentar

      Arbetssätt...