Mager efter yngling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mollymamman
    • July 2004
    • 198

    Mager efter yngling

    Dagen efter att jag köpt min silvermollyhona ynglade hon av sig. Nu, mer än en vecka senare, ser hon ut som en gädda. Hon har stort huvud och insjunken mage. Simmar med stjärten ner som om hon var baktung. Rörelserna är ryckiga. Men hon äter och rör sig hela tiden. Vad kan vara fel?
    250L
    Mollyyngel Svärdbäraryngel
    2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis
  • peyman
    • May 2002
    • 416

    #2
    De brukar bli väldigt svaga ibland och får i konsekvens att de kan bli mobbade av andra fiskar (speciellt av killarna som inte låter de vara). Hon kanske inte får i sig tillräckligt med mat. Är hon själv eller simmar hon tillsammans med andra fiskar. I så fall kan det vara bra att seperara henne ett tag.
    Peyman Zehtab-Fard
    Uppsala

    Kommentar

    • EaQuA
      • August 2004
      • 22

      #3
      Hej Mollymamman!

      Jag hade lika dant med mina ynglande mollys men efter ynglingen gav jag dom riktigt med mat och senare flyttade jag över dom till ett mindre akvarium så att dom fick vara ensamma ett tag och slippa bli jagade och upp stressade utav hannarna (som uppvaktar hela tiden) därefter gav jag dom ett vitamin tillskott och nu ser de helt normala ut! magen är betydligt tjockare...hoppas din molly hona klarar sig bra : ) m.v h eEaQuA
      Jag är en person som svarar på så många ämnen som jag kan men kräver nog en del svar själv

      Kommentar

      Arbetssätt...