corydoras som satt fast bakom pumpen!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    corydoras som satt fast bakom pumpen!!!

    Hej jag tittade till fiskarna idag och såg att en av mina VF corydoras arcuatus hade fastnat bakom mitt innerfilter så jag tog tog bort innerfiltret och han simmma ut. Han såg ganska konstig ut lite mörkare än vanligt och lite svarta fläckar på kroppen så jag hällde i lite aquabon som skyddar fiskarnas slemhinna.
    Gorde jag rätt?
    Eller borde jag ha i något annat?
    Övriga tips?

    Vet inte riktigt om ja la tråden rätt eller om ja kanske skulle ha lagt den under någon annan rubrik. Så snälla Kjell om jag har lagt den fel kan du inte lägga den under rätt rubrik isf.

    MVH/Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Det beror säkert på att den vart mycket stressad, men går det inte över efter 1 dag då är det säkert något annat.

    Kommentar

    • Glenn
      • April 2002
      • 3904

      #3
      jo men var det bra att jag hällde i aquabon? eller borde jag ha i något annat?
      Mvh /Glenn

      Min Zoon

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Du kan ju inte göra så mycket mer. Kanske lite onödigt med aquabon behövs nog inte nästa gång (om det skulle bli så). Låt tiden gå så får du se hur fisken kommer minnas resan och hur den klarar sig. Låt honom inte titta på "Hitta Nemo" någe mer.
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Glenn
          • April 2002
          • 3904

          #5
          okej. Men jag tänkte att jag hade i lite för säkerhets skull eftersom att jag inte visste hur länge han hade suttit fast där och ifa slemhinnan kanske va skadad. Hehe nä dem har int sett hitta nemo och int ja heller, vågar inte=P haha. Okej men tack så mkt för hjälpen båda två.
          mvh/Glenn
          Mvh /Glenn

          Min Zoon

          Kommentar

          • AH
            • March 2004
            • 29

            #6
            Slemhinnor på fiskarna skadas normalt bara vid vattenförändringar, tex vid vid för stora vattenbyten där det nya vattnet inte har samma "balans", kanke att ph eller kH är annorlunda eller så, då kan dessa ämnen möjligen hjälpa.
            AH

            Kommentar

            • Glenn
              • April 2002
              • 3904

              #7
              oki då vet jag=D
              Mvh /Glenn

              Min Zoon

              Kommentar

              Arbetssätt...