Neonsjukan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mugge_80
    • August 2004
    • 13

    Neonsjukan

    Jag är osäker på om jag har en neonsjuk fisk eller inte... det är en Kardinaltetra och den har tappat den röda färgen i magen helt.

    Den blåa färgen är kvar... Om fisken har neonsjukan, försvinner bara den röda färgen eller både den blåa och röda?

    Jag köpte fisken i förrgår om det är av någon betydelse?
  • Kalle Anka
    • December 2002
    • 27

    #2
    jag hade neonsjuka förra vecka efter att handlat i en annan butik än den vanliga efter 2 dagar började dom tappa färgen både röda och blå dom dör ganska lätt avlägsna sjuk fisk smittar lätt andra 10 av mina 25 dog 100 spänn isjön. det är bara att köpa medicin dom vet vad du ska ha i affären.lycka till
    Platy mannen

    Kommentar

    • Mugge_80
      • August 2004
      • 13

      #3
      Tack!

      Jag ska sätta den sjuka fisken i ett annat kar tills den dör...

      Är det någon som vet var man kan få tag på mer information om Neonsjukan och dess symptom och information om hur den uppkommer och lite sånt... någon länk eller något sådant.

      Kommentar

      • shpend
        • August 2002
        • 2010

        #4
        Använd google, det går inte att göra mycket åt när en fisk har blivit smittad. Försök rädda dom andra istället.

        Kommentar

        • Mugge_80
          • August 2004
          • 13

          #5
          Min Kardinal tetra har fått tillbaka färgen... den är inte helt återställd men den har fått tillbaka färgen till en 80 - 90 % i alla fall....


          Kanske har den börjat trivas i mitt akvarium?

          Kommentar

          Arbetssätt...