Molly med stort öga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mollymamman
    • July 2004
    • 198

    Molly med stort öga

    Idag upptäckte jag att min dalmatinerhane hade ett stort öga. Det vänstra. Vad har hänt? När jag skulle fånga in honom i håven för att sätta honom i ett karantänakvarie så blev han stressad och då blev ögat rött. Är det farligt? Behöver jag behandla?

    Har nu läst att det kan bero på att det är dålig miljö i akvariet. Jag har visserligen rört omkring och möblerat om och då har mycket smuts virvlat upp. Skulle ha en del av inredningen till ett större kar. Kanske fisken blev stressad av det?
    250L
    Mollyyngel Svärdbäraryngel
    2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis
  • forsström
    • July 2004
    • 31

    #2
    Intresant att höra att du har samma fenomen som jag , jag har en segelfensmolly som nu efter att jag bytt allt grus mot sand har fått ett öga som är dubbelt så stort som det andra,,
    även gälarna på den sidan ser rödare ut ,
    får se om det går tillbaka
    450 liter

    Kommentar

    • Mollymamman
      • July 2004
      • 198

      #3
      Pratade med akvariehandeln idag och dom såg det som att ögat hade "gått ut" och det förmodlingen inte gick att göra något åt. Dom hade själv en svärdbärare som hade ett sånt öga.
      250L
      Mollyyngel Svärdbäraryngel
      2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis

      Kommentar

      Arbetssätt...