Dom dör en i taget?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbelina
    • June 2003
    • 322

    Dom dör en i taget?

    hej jag är en kampfisk galning som har fått problem med mina honor.
    Det börjar alltid med att magen svullnar upp. Sedan får dom simmsvårigheter eller sluta andvända en av fenorna (Det är olika vilket som slår till först) Ibland får dom sy tråds avföring... På slutet kan dom matvägra. Två honor har dött och en är dålig VAD SKA JAG GÖRA??????


    Mvh

    "Allways look at the brhigt side of life.."
  • plizken
    • April 2004
    • 1293

    #2
    låter som bukvattensot.. Det brukar vanligtvis vara afrikanska ciklider som får sådant men du kan ju kika här på zoopet under "sjukdomar" så kanske du får lite uppslag på vad som kan göras.
    Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

    Kommentar

    • Bubbelina
      • June 2003
      • 322

      #3
      Men fjällen står ju inte ut??!! Såg en fisk som troligtvis hade det i en zoo-affär och den såg hemsk ut! Bara min första hade en aning sånt.... Men ja ska kolla runt... Tack ändå Vad finns det för medecin som botar detta?

      MVH
      "Allways look at the brhigt side of life.."

      Kommentar

      • gneta
        • June 2004
        • 44

        #4
        Låter exakt som mina guppys drabbades av. Sytrådsavföring, "knep" med fenorna, låg mest nere på botten, lite bleka, efter 2-4 dagar död. Annars inga synliga symtom. Köpte på min fiskaffär en medicin som heter STERAZIN. Efter den behandlingen har jag inte haft fler fall.
        Gneta

        Kommentar

        • Bubbelina
          • June 2003
          • 322

          #5
          Tack så JÄTTE MYCKET gneta! Men påverkar detta dom andra tror du?
          TAck! =D=D
          "Allways look at the brhigt side of life.."

          Kommentar

          • gneta
            • June 2004
            • 44

            #6
            Näe, inte mina i alla fall. De mådde prima!
            Gneta

            Kommentar

            Arbetssätt...