Vitaprick eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wedquinna
    • May 2003
    • 88

    Vitaprick eller?

    Har en guppyhona som ska yngla vilken timme som helst och som just utvecklat vita prickar. Vet inte om det är vitaprick eftersom det enbart är hon som har dom. Är det någon som har nån idé om vad det kan vara? Har inte satt in några nya fiskar eller gjort nåt annat ovanligt.
    Mina åsikter är just bara åsikter...
  • elinor
    • February 2003
    • 1323

    #2
    Vita prick kan fiskarna i ditt kar få även om du inte nyss köpt in nya fiskar. Det räcker med att det blivit för snabba svängningar i vattenvärdena i princip.
    Om det nu är vita prick din hona har så kommer det antagligen att sprida sig till de andra fiskarna ganska omgående. Är du osäker kan du ta med dig fisken till närmsta zoobutik och be dom ta sig en titt.
    Har själv gjort så några gånger då jag varit osäker.

    Jag är ingen expert när det gäller akvariefiskar utan detta är bara en fundering över din fråga.
    Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

    Kommentar

    • plizken
      • April 2004
      • 1293

      #3
      Protozin. hjälper mot vita prick. om det är så att det är vitaprick så var snabb ..
      Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

      Kommentar

      • Wedquinna
        • May 2003
        • 88

        #4
        Tack för svaren, men jag tror inte att det är vitaprick. Ingen annan visar några tendenser och det var ju igår jag upptäckte det. Finns det någon annan sjukdom som inte är smittsam som har liknade prickar?
        Mina åsikter är just bara åsikter...

        Kommentar

        • Wedquinna
          • May 2003
          • 88

          #5
          Prickarna bara försvann av sig själva. Detta tog ca två timmar, sen var dom helt borta. Inga sjukdomssymptomer i övrigt. Har aldrig varit med om liknande! Är det nån som har nån aning om vad det kan vara?
          Mina åsikter är just bara åsikter...

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #6
            Kanske blev hon lite nafstad av nån ivrig lite hane??

            Bara en tanke

            Jenny
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            • Wedquinna
              • May 2003
              • 88

              #7
              Näe, hon var prickig även på fenorna och det var inte bett..
              Mina åsikter är just bara åsikter...

              Kommentar

              Arbetssätt...