Vågar jag medicinera med Sewellias i karet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • godishanna
    • August 2019
    • 17

    Vågar jag medicinera med Sewellias i karet?

    Har sett lite fenröta på en nyinköpt (i måndags) fisk. Törs jag medicinera med Esha200 eller Myxazin som jag har hemma då det går Sewellia Lineolata samt Amanoräkor i karet?
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1026

    #2
    Ursprungligen postat av godishanna
    Har sett lite fenröta på en nyinköpt (i måndags) fisk. Törs jag medicinera med Esha200 eller Myxazin som jag har hemma då det går Sewellia Lineolata samt Amanoräkor i karet?
    Esha 2000 ska fungera enligt deras hemsida iaf Welcome to eSHa Aquarium Products (eshalabs.eu)

    Kommentar

    • godishanna
      • August 2019
      • 17

      #3
      Hm, hittar bara att det ska vara säkert för räkor. Har varit med om att Sewellias dött förr av mediciner så är lite skraj. Kanske bara ska fiska upp den sjuke och medicinera den separat

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1026

        #4
        Ursprungligen postat av godishanna
        Hm, hittar bara att det ska vara säkert för räkor. Har varit med om att Sewellias dött förr av mediciner så är lite skraj. Kanske bara ska fiska upp den sjuke och medicinera den separat
        "Alla eSHa produkter för sötvatten går att använda i sötvattensakvarium med malar och algätande fisk"

        Kommentar

        • godishanna
          • August 2019
          • 17

          #5
          Ursprungligen postat av stefanr72

          "Alla eSHa produkter för sötvatten går att använda i sötvattensakvarium med malar och algätande fisk"
          Aha det hittade jag inte De är ju typ algätare så borde väl räknas in där då…
          Tack

          Kommentar

          Arbetssätt...