Är min fisk sjuk eller skadad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Såpbubbla
    • January 2022
    • 5

    Är min fisk sjuk eller skadad?

    Hej, fick hem vårat akvarium för ca 1 vecka sedan, allt har gått jättebra tills vi såg detta idag. Har ringt en kunnig anhörig samt 2 djuraffärer men tänkte vi skulle kolla här också, då vi inte fick något konkret svar. Vi kollade även vattenkvalité igår och vi har ingen nitrit.

    En unik bild som laddats upp av en anonym uppladdare. Bildtagg är en gratis bilduppladdningstjänst. Välkommen!
  • Såpbubbla
    • January 2022
    • 5

    #2
    Bildtagg är en gratis bilduppladdningstjänst där du kan ladda upp och dela dina bilder på bland annat forum, sociala medier. Ingen registrering krävs. Välkommen!

    En till bild.

    Kommentar

    • Braxfan
      • September 2021
      • 65

      #3
      Har du haft fisken i från början och har du gjort dagliga vattenbyten?

      Kommentar

      • Såpbubbla
        • January 2022
        • 5

        #4
        Vi har köpt hela akvariet och fiskarna begagnat så de flyttade hem till oss för en vecka sedan så de har varit i sen uppstart här. Vi läste på om flytt av akvarium och följt de tips vi har funnit här och såg till att ta med så mycket vatten som möjligt innan det tömdes hos förra ägarna. Vi har på en vecka bytt en del vatten två gånger i samband med slamsugning. Vi matade ej fyra första dagarna efter flytten och uppstart här hemma. Innan hade de tidigare ägarna enbart plast växter så det vi tillfört som fiskarna ej haft tidigare är levande växter annars inga förändringar.

        Kommentar

        • Braxfan
          • September 2021
          • 65

          #5
          Ok. Det ser ju ut som en skada. Jag vet tyvärr inte vad det kan vara. Ville bara kolla att det mest grundläggande är gjort.

          Kommentar

          • Munin
            • December 2020
            • 658

            #6
            Jag förstår faktiskt inte riktigt vad på bilden det är jag ska kolla på?

            Kommentar

            • Såpbubbla
              • January 2022
              • 5

              #7
              Ursprungligen postat av Munin
              Jag förstår faktiskt inte riktigt vad på bilden det är jag ska kolla på?
              Ögat, strax ovanpå.

              Kommentar

              • Munin
                • December 2020
                • 658

                #8
                Ursprungligen postat av Såpbubbla

                Ögat, strax ovanpå.
                Det ser ut som en del av dess pigment i mina ögon, fiskar precis som vilka djur som helst(inklusive oss människor såklart, jag har min beskärda del) kan såklart ha skönhetsfläckar eller vad man nu vill kalla det.

                Jag kan förstås ha fel men om den simmar och äter normalt så skulle jag inte var oroad

                (Kan tillägga att jag bara ser bild nr2, kanske är tydligare på bild nr1)
                Senast redigerad av Munin; 11 January 2022, 07:18.

                Kommentar

                • Såpbubbla
                  • January 2022
                  • 5

                  #9
                  Ursprungligen postat av Munin

                  Det ser ut som en del av dess pigment i mina ögon, fiskar precis som vilka djur som helst(inklusive oss människor såklart, jag har min beskärda del) kan såklart ha skönhetsfläckar eller vad man nu vill kalla det.

                  Jag kan förstås ha fel men om den simmar och äter normalt så skulle jag inte var oroad

                  (Kan tillägga att jag bara ser bild nr2, kanske är tydligare på bild nr1)
                  Bildtagg är en gratis bilduppladdningstjänst där du kan ladda upp och dela dina bilder på bland annat forum, sociala medier. Ingen registrering krävs. Välkommen!

                  provar lägga upp den här istället. Ja det ser ut som att det skulle kunna vara något så simpelt, men det sticker ut något som påminner om mögel typ eller hur jag skall förklara det ifrån den svarta fläcken.
                  Mvh

                  Kommentar

                  Arbetssätt...