Vita prick......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katarina S
    • August 2003
    • 32

    Vita prick......

    Ett återkommande ämne.... =)

    Jag har nu fått vita prick i mitt akvarium, har först använt mig av eSHa 2000 och följt doseringen. Det har blivit bättre men inte helt bra och återkommit i 2 omgångar nu. Har idag införskaffat JBL:s Punktol 400 på rekommendation från en zoobutik. Har också som de sa där tillsatt ektozon enligt normal dosering, 1 tsk/50 l vatten. Jag har höjt temperaturen till 26-27 grader och ska inte heller mata under tiden medicineringen ges sa de. (Nu är det för alldel bara en medicin som man ger en gång tydligen, i svåra fall ska man ge ytterligare en gång den 3:e och 5:e dagen.)
    Nu undrar jag vad jag mer ska göra? Har läst här på sidorna och förstått att vatten byte efter varje medicinering ska göras och att det är bra att tillsätta salt 0,5 dl / 100 l vatten efter att kuren är avslutad?
    Ska jag byta 30 eller 50 % vatten?
    Vill inte förlora mina fiskar..... Känns så tråkigt att tidigare medicin inte fungerat, antagligen har jag gjort något fel där.... Har ju inte slamsugit botten som jag läste att man bör göra.

    Mvh Katarina S
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Jag har skickat e-post, läs det så förstår du varför en behanling på några dagar ofta inte hjälper.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Katarina S
      • August 2003
      • 32

      #3
      Hej!
      Vill först och främst tacka för ditt mail!!
      Sedan får jag kanske förklara mina gubbar i mitt mail.... =) Jag hade inte medvetet lagt in dem där utan råkat göra det när jag kikade på dem.... Även om de nog allt överensstämmer med vad jag känner!!! =)
      Katarina S

      Kommentar

      Arbetssätt...