Hjälp mig, snälla!!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #16
    låter som infusorier eller algblommning. Infusorier är stora syrekonsumenter och därför dör fiskarna av syrebrist. Det är i alla fall min teori... Rengör pumpen och se till att få bra cirkulation i karet... gör täta vattenbyten... gärna varje dag, tills vattnet klarnat... mata inte förrän du fått ordning på vattnet...
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #17
      Om fiskarna dör med fina färger då anges som trolig orsak ammoniak, nitrit, koppar, växtgödning förgiftning.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Gurami
        • March 2003
        • 414

        #18
        Jag har lämnat fiskarna på akvarieaffären, dom ska få vara där tills mina akvarium är okej. Jag har testat mitt vatten, inget fel på nitriter eller PH, KH var det inte heller fel på. Ska som starta om akvariet och sedan skulle jag få vatten från dom så att det skulle bli balans.
        Men hon hade ingen aning om vad det kan vara för fel, ingen annan verkar ha någon orsak heller. Det är jobbigt att starta om akvarierna. Dom har varit igång i 2 år nu.
        MVH Daniel

        Kommentar

        • ViZiR
          • December 2003
          • 490

          #19
          Hmm.. ett väldigt svårt problem..
          <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
          </font id="Comic Sans MS"></b>

          Kommentar

          Arbetssätt...