Vita pricksjukan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hugobugo
    • January 2019
    • 32

    Vita pricksjukan?

    Hej, idag märkte jag att min ballong Molly har fått prickar på sina fenor. Jag tror att det kan vara vita pricksjukan men jag är inte säker. Jag har läst att anledningen kan vara att temperaturen förändras snabbt i karet men det har det inte gjort. För ungefär en vecka sedan så låg tempen på 25,5 nu ligger den på 25 så den har inte gått ner mycket. Jag vet inte hur länge fisken har haft det eftersom mina lysrör slutade funka och jag inte hade några reserv rör så karet har varit utan lampa i ungefär 4 dagar. Anledningen är kanske att jag inte hade nån lampa? Jag har inte gjort vattenbyte på ungefär en vecka så det är nog inte anledningen. Iallafall så hade jag tänkt att köpa botemedel i morgon så hoppas jag att det blir bättre. Jag skulle vara tacksam för svar då den här fisken har varit med mig länge och jag vill inte förlora henne.
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Vita prick-sjukan är parasiter som kommer med nya fiskar eller växter i akvariet.

    Kommentar

    • Hugobugo
      • January 2019
      • 32

      #3
      Hej, Jag satte in några växter för ungefär 3 veckor sen så det kanske är orsaken. Det verkar ha blivit värre idag då det var vuxit ut någon slags parasit bredvid ögat och det har även blivit vita prickar på hennes läpp . Min kompis har haft liknande symptom på sin kampfisk och han tror att det är munröta som min fisk har fått. Jag har haft ner ektozon som jag vet hjälper mot parasiter. Jag ska iallafall få låna botemedel mot munröta imorgon så hoppas jag att det blir bättre.
      Jag skulle vara ytterst tacksam för svar då jag inte vill förlora denna fisk eller att det sprids till andra fiskar

      Kommentar

      Arbetssätt...