HJÄLP!Vad göra efter medicinering?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • catwoman
    • February 2004
    • 183

    HJÄLP!Vad göra efter medicinering?

    Har tidigare haft problem med guppies som vaggat/simmat fort fast dom stått stilla på samma ställe.Efter medicinering med eSHa2000 har dom slutat med det beteendet o fenorna är inte heller ihopklibbade som tidigare.Däremot har dom börjat simma mot gruset o klia sig.Detta sker bara ibland (inte ofta)men jag tycker det ser oroande ut och undrar vad det kan vara?Ska jag byta vatten efter all medicinering? Påbörja en annan behandling?mer salt?Känner mig helt uppgiven nu.Efter att fått bukt med ett symptom får jag nu ett nytt hos mina fiskar.Vad sjutton ska jag göra nu?vet förresten någon vad torpedsjukan är för något?Kan det vara den?har fått många olika bud på vad mina guppies har drabbats av.Helt klart började problemen iaf i samband med byte av akvarie o jag kan med största säkerhet säga att det var den utlösande faktorn.Innan dess har dom varit pigga o friska i ca 10 mån.
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Gör vattenbyten som vanligt så försvinner medicinerna med tiden... Du kan ju göra ett lite större första gången och fylla på långsamt. Kolla dina nitritvärden, medicinen kan ha slagit ut bakteriefloran och då blir det genast nitrit... kan vara därför de kliar sig...
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    Arbetssätt...