Min stackars betta mår inte bra.

Vi flyttade för 2 veckor och sedan dess har det gått neråt snabbt för min fina fisk.

Det började redan innan flytten, han måste ha fastnat i den förra inredningen och hela underfenan var avsliten. Jag saltade, och den var på god väg att växa ut när vi flyttade. Jag behöll lite av det förra vattnet till det nya karet, ca 20 liter utav 96L.

Pågrund av flytt stressen så har jag inte hunnit med vattenbyte och vi är nu uppe i 2 veckor utan vattenbyte. Såhär ser han ut idag.

Jag gjorde nyss ett vattenbyte på 60% och hade i en större mängd än vanligt av happy life, samt 6msk havssalt.

Är det fenröta? Jag ser ingen tydlig dimma på fenorna eller direkta hål, annat än att de är helt utslitna. Hans fjäll står också, och han har varit väldigt obrydd de sista dagarna fram tills idag. Legat mycket på bottnen och vid ytan.

Jag vet mycket väl att det mest störst sannolikhet är mitt fel att han mår som han mår, och att han kanske inte överlever natten ens. Men, om han mot all förmodan gör, hur behandlar jag detta?

http://imgur.com/scV8hFf bild på fisken

Tack på förhand