Svamp, fenröta eller vita prick?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jezziicaj
    • April 2019
    • 1

    Svamp, fenröta eller vita prick?

    Hej! Har sedan 1,5 v behandlat för vita prick efter att en fisk dog som hade några vita prickar på sig. Efter detta har två ytterligare fiskar dött men dom har inte haft prickar på sig. Upplever att några fiskar är slöa och hyperventilerar men har fått för mig att det kanske beror på medicin/vattenbyte. Dom har inga prickar. Hsr bytt 50% varannan dag när medicinen skulle i enl. intruktion. Har hällt i "brs bakterier" när jag upplevde att fiskarna blev slöa. Funderar på om jag fel medicinerat eftersom inga andra fiskar har vita prickar. Vad tror ni? Känner mig lite lost i denna värld och vet inte riktigt vad jag skall göra. Akvariet är 200 liter. Har fem platy, en neontetra, två slöjskärtar, och tre andra långsmala silver med svart rad som skulle äta en viss alg. Har kollat nitritvärdet några gånger den senaste veckan och det ser bra ut. Har dåliga filter, inte anpassade för akvariet men har precis köpt in ett ytterfilter för upp till 300 liter, har dock inte fått igång detta än. Upplever att neontetran blivit blek och har lite flikiga fenor. Det är även den som verkar må värst. Står stil och flämtar typ. Platyn och slöjskärtarna verkar pigga.
    Senast redigerad av Jezziicaj; 01 April 2019, 21:15.
Arbetssätt...